پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: مستحضر هستید که آماده سازی شهر آفتاب کار بسیار مشکلی است اما فردا همه آماده هستند تا بزرگترین رویداد فرهنگی کشور را رقم بزنند‌؛ البته ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که ما منکر آن نیستیم.
شعار سال: نشست خبری هفتمین فرهنگسرای کتاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز در این سازمان برگزار شد.

* تهرانی‌ها با وسایل نقلیه عمومی به «شهر آفتاب» بیایند

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این نشست با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در مسیر آماده‌سازی مجموعه نمایشگاهی «شهر آفتاب» گفت: خطوط مترو،‌اتوبوسرانی تاکسیرانی در طول روزهای برگزاری نمایشگاه آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان است؛ همچنین امکان پارک 7500 خودرو به صورت قطعی در مجموعه شهر آفتاب فراهم شده که مراجعه کنندگان با خودروهای شخصی می‌توانند از آن استفاده کنند البته ما توصیه می‌کنیم که شهروندان تهرانی با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به نمایشگاه بیایند تا این ظرفیت در اختیار بازدیدکنندگان شهرستانی قرار گیرد.

وی افزود: ما پیش‌بینی می‌کنیم حدود 30 درصد از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب از شهرستان‌ها باشند که دسترسی بزرگراهی شهر تهران برای آنها به منظور رسیدن به نمایشگاه وجود دارد؛ همچنین برای اسکان مسافران شهرستانی با آستان امام خمینی (ره) شهرداری در حال رایزنی است تا بتواند تسهیلاتی برای آنها فراهم کند.

* افتتاح هفتمین فرهنگسرای کتاب با حضور رئیس جمهور

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یادآور شد: هفتمین فرهنگسرای کتاب با ریاست حامد طراحی فردا با حضور حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران و محمدباقر قالیباف شهردار تهران به طور رسمی افتتاح می‌شود و همکاران ما در فرهنگسرای کتاب از روز 15 اردیبهشت پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود.

او در تشریح برنامه‌های فرهنگسرای کتاب گفت: به منظور ایجاد علاقه به کتاب و کتابخوانی به خصوص در میان جوانان و نوجوانان سال گذشته با همکاری هنرمندان برنامه‌های کتابخوانی توسط آنها در محل فرهنگسرای کتاب اجرا شد. امسال نیز با حضور چهره‌هایی مانند علی نصیریان، سیما تیرانداز، محمود عزیزی، فریبا متخصص، نیکی کریمی، فریبا کوثری و ... برنامه‌های کتابخوانی در فرهنگسرای کتاب اجرا خواهد شد، البته برخی از این اسامی تاکنون قطعی شده و برخی همچنان در حال رایزنی است.

* فرهنگسرای کتاب به معرفی فعالیت‌های سازمان در حوزه کتاب می‌پردازد

صلاحی گفت: هر روز 10 نمایش با محوریت کتاب در فرهنگسرای کتاب برای مردم اجرا خواهد شد این فرهنگسرا در فضایی به مساحت 1300 متر مربع تمام فعالیت‌های سازمان در امر کتاب را به مراجعه‌کنندگان معرفی می‌کند برای مثال معرفی کتابخانه‌های سازمان یکی از برنامه‌های فرهنگسرای کتاب است. انتصاب حامد طراحی به عنوان رئیس فرهنگسرای کتاب به همین منظور بوده زیرا او مسئول کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

وی افزود: تمام سازمان‌ها و رد‌ه‌های شهرداری تهران تمام فعالیت‌های کتابی خود را در محیط فرهنگسرا به مراجعه‌کنندگان معرفی خواهند کرد که برای جذابیت‌بخشی به این خدمات با استفاده از فعالیت‌های فرهنگی هنری آنها را به مخاطبان عرضه می‌کنند. ما در طراحی فضای فرهنگسرای کتاب طوری عمل کردیم که هم قابلیت بهره‌برداری برای برنامه‌های تلویزیونی وجود داشته باشد و هم مخاطبان حاضر در محل بتوانند از برنامه‌ها استفاده کنند. محیط فرهنگسرای کتاب در شهر آفتاب گنجایش 250 نفر را به صورت نشسته دارد.

* فردا همه آماده هستند ولی منکر مشکلات نیستیم

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب گفت: یک هفته است که فضای نمایشگاه آماده شده و ناشران در حال مستقر شدن هستند و فردا نمایشگاه کتاب با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود و فردا روزی است که ناشران باید در غرفه‌های خود استقرار پیدا کرده باشند.

او اضافه کرد: البته مستحضر هستید که آماده سازی شهر آفتاب کار بسیار مشکلی است اما فردا همه آماده هستند تا بزرگترین رویداد فرهنگی کشور را رقم بزنند‌؛ البته ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که ما منکر آن نیستیم.

صلاحی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر زمان آماده‌سازی نهایی شهر آفتاب گفت: در طراحی نمایشگاه افق آن روشن است و ما باید به جایگاه دوم در آسیا و سوم در جهان از نظر نمایشگاه دست پیدا کنیم اما در فاز اجرا باید وارد شد تا نتیجه معلوم شود.

* فرهنگسرای «کتاب آدینه» برای ترویج کتاب در نماز جمعه‌های تهران

حجت‌الاسلام ناصری‌پور معاون فرهنگی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: فرهنگسرای کتاب با تمرکز بر نوجوانان و جوانان، نشست‌ها، رونمایی‌ها و ارائه سیرهای مطالعاتی را پیش‌بینی کرده و در کنار آن دستاوردهای سازمان در طول یک سال به مراجعه کنندگان معرفی می‌شود.

وی ا فزود: ثبت‌نام رایگان برای کتابخانه‌های سازمان پاتوق کتاب و نمایش‌های محیطی از فعالیت‌های ما در این فرهنگسراها است؛ همچنین جلوه ویژه شهر آفتاب با محوریت عکاسی از شهر آفتاب همچنین کانون دوستداران کتاب و برنامه‌های کودک از دیگر فعالیت‌های ما است. دو برنامه ویژه که در نمایشگاه کتاب آغاز خواهد شد یکی جشنواره کتاب شهر است که از نمایشگاه آغاز و در هفته کتاب به پایان می‌رسد و همچنین طرح فرهنگ‌کارت با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نمایشگاه اجرایی خواهد شد.

ناصری‌پور در پایان سخنانش گفت: بعد از فرهنگسرای کتاب، فرهنگسرای «کتاب آدینه» در نماز جمعه‌های تهران افتتاح خواهد شد و در آن با محوریت کتاب فعالیت خواهیم کرد. سال گذشته فرهنگسرای کتاب یکی از پرمخاطب‌ترین غرفه‌های نمایشگاه کتاب تهران بوده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 13950213000743، www.farsnews.com .

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین