پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
قالیباف در این مراسم گفت: بنده به عنوان یک خدمتگذار در مجموعه مدیریت شهری از آغاز فعالیت مبنای کار را بر رویکرد فرهنگی و اجتماعی در شهرداری گذاشتم. امروز خداوند بزرگ را شاکرم که در زیر ساخت های فرهنگی و هنری شهر تهران امروز به رشد چشمگیری دست پیدا کرده ایم.

شعار سال : شهردار تهران با بیان اینکه به عنوان یک خدمتگزار در مجموعه مدیریت شهری از آغاز فعالیت مبنای کار را بر رویکرد فرهنگی و اجتماعی در شهرداری گذاشتم، گفت: امروز خداوند بزرگ را شاکرم که در زیرساخت های فرهنگی و هنری شهر تهران به رشد چشمگیری دست یافته ایم.

محمدباقر قالیباف طی سخنانی در آئین اختتامیه ششمین جشنواره فیلم شهر که با حضور جمع کثیری از اهالی هنر و سینما در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد، ابراز داشت: از ایفای نقش همه هنرمندان و اهالی فرهنگ در این شرایط که شهروندان با پیچیدگی و سختی هایی در زندگی شهری مواجهند، خوشحال هستیم.


با مدارا، مروت، کرامت، روح لطیف و فهم بالا می توان کیفیت زندگی را ارتقا بخشید

وی تاکید کرد: ما نیازمند خصلت هایی همچون مدارا، مروت و کرامت هستیم تا بتوانیم کیفیت زندگی را ارتقا دهیم. برای این ارتقای کیفیت زندگی بیش از هر چیز نیازمند یک روح لطیف و فهم بالا هستیم. در اینجاست که برجستگی و نقش موثر هنرمندان و هنر را شاهد هستیم.

شهردار تهران ابراز داشت: بدون شک امروز نه در کلانشهر تهران بلکه در همه کلانشهرهای دنیا، کم یا زیاد آسیب ها و مشکلاتی مانند فقر، بیکاری، حاشیه نشینی، اعتیاد و دیگر چالش های جدی اینچنینی را مشاهده می کنیم که بخش اعظم این چالش ها ریشه در فقر فرهنگی و محرومیت اجتماعی دارد. برای حل این موارد هنر و هنرمند است که می تواند با اثر خودش جهان را زیباتر کرده و انسان را داناتر کند.

قالیباف افزود: بنده به عنوان یک خدمتگزار در مجموعه مدیریت شهری از آغاز فعالیت مبنای کار را بر رویکرد فرهنگی و اجتماعی در شهرداری گذاشتم. امروز خداوند بزرگ را شاکرم که در زیرساخت های فرهنگی و هنری شهر تهران به رشد چشمگیری دست پیدا کرده ایم.


طی یک دهه اخیر اتفاقات قابل توجهی از مقیاس محله گرفته تا ملی و جهانی در تهران رخ داده است

وی با اشاره به توسعه زیرساخت های فرهنگی پایتخت ابراز داشت: اگر به تعداد صندلی های سینما، سالن های تئاتر، سالن های نمایشی و آئینی، مراکز فرهنگی محلات، کتابخانه ها و سایر زیرساخت های فرهنگی نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که از سطح و مقیاس محله تا مقیاس ملی و جهانی اتفاقات قابل توجهی در شهر تهران رخ داده است. به عنوان نمونه در عرصه کتاب تا پیش ازاین تنها 75 کتابخانه در شهر تهران وجود داشت اما از 75 کتابخانه به 400 کتابخانه رسیده ایم که از این تعداد 75 کتابخانه شبانه روزی است. ضمن اینکه اخیرا باغ کتاب نیز افتتاح شده است که بدون شک در مقیاس جهانی است.

شهردار تهران ابراز داشت: در عرصه هنر و سینما در این دوره چند ده هزار صندلی و زیر ساخت تقدیم شما هنرمندان عزیز شده است. البته این به معنای تامین همه نیازها نیست بلکه بضاعت ما در این حد بوده است و سعی کرده ایم نسبت به توانی که داشتیم، بتوانیم انجام وظیفه کنیم. امیدوارم با همه کاستی ها شما نیز این انجام وظیفه را از ما قبول کنید.


هرگز سلایق شخصی، توقع بی جا، سیاست زدگی و رفتار ابزاری با عرصه هنر نداشته ام

قالیباف در ادامه خطاب به هنرمندان گفت: در طول مدت انجام وظیفه خود سعی کردم هرگز سلایق شخصی، توقع بی جا، سیاست زدگی و رفتار ابزاری با عرصه هنر نداشته باشیم بلکه تلاش کردم به عنوان یک خدمتگزار تا جایی که برای من و همکارانم مقدور بود، بدون هیچ چشم داشتی در خدمت شما باشیم تا بتوانیم گامی به سمت جلو برداریم. امیدواریم شما نیز بتوانید بر افتخارات این کشور عزیز بیافزایید و در پیشرفت جامعه مثل همیشه بدرخشید.
 
محمدباقر قالیباف در بخش دیگری از این مراسم، در گرامیداشت «ژاله علو» تصریح کرد: بدون شک این چهره ها سرمایه های بزرگ جامعه ما هستند، امروز دنیا، ملت و جامعه ما را به فرهنگ و هنر می شناسد و ما به این فرهنگ و هنر می بالیم. خانم ژاله علو نیز از بزرگانی است که از متولدان دهه 40 تا نوجوانان دهه 80 با صدای ایشان آشنا هستند.

وی گفت: می شود گفت خانم علو برای همه ما نقش مادری دارند چرا که همه از این صدا لذت می برند و مایه افتخار هستند.
قالیباف همچنین ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع)، ابراز داشت: امیدواریم شعاع خورشید ولایت امام رضا (ع) که مظهر کمال ارزش های انسانی است، همواره در زندگی یکایک ما بدرخشد و روشنی بخش باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی فردا نیوز ، تاریخ انتشار 15مرداد 96، کدمطلب: 707191 ، www.fardanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین