پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
کتابخانه عمومی شماره دو پلدختر با گذشت ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی به دلیل نبود اعتبار همچنان نیمه کاره است.

شعارسال: نقش کتابخانه‌های عمومی و به تبع آن افزایش سرانه مطالعه را باید یکی از مهمترین زیر ساخت‌های توسعه در هر کشور دانست و بدون شک هر جامعه‌ای که خواهان توسعه پایدار است باید افزایش فضای کتابخانه‌های عمومی را در دستور کار خود قرار دهد.

بالا رفتن شناخت در هر زمینه با مطالعه کتابخوانی امکان پذیر است به طوری که کتابخوانی اثرات زیادی بر سلامت شخصیت، چگونگی هویت انسان و پیشرفت در زندگی و توسعه دارد .مطالعه کتاب سبب بالارفتن شناخت آگاهی‌های انسان می شود و کتاب یار دیرین و مهربان ما بوده که هر چه از آن بیاموزیم کم است ولی زیر ساخت‌های این یار مهربان در شهرستان 75هزار نفری پلدختر فراهم نیست و این شهرستان باتوجه به میزان جمعیتش نیازمند 3 باب کتابخانه عمومی است.


گرد بی‌پولی روی کتابخانه پلدختر

کلنگ زنی کتابخانه عمومی پلدختر در سال 87

کتابخانه عمومی شماره دو پلدختر در سال 87 در زمینی به مساحت 1500متر کلنگ زنی شد تا شاید بخشی از مشکلات کمبود فضای کتابخانه‌ای در پلدختر را مرتفع کند ولی با گذشت 10سال از شروع عملیات اجرایی آن و تغییر دو نماینده و سه فرماندار در پلدختر همچنان نیمه کاره رها شده است.

علی محمد قهرمانی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان پلدختر در پلدختر اظهار داشت: براساس شاخص نهاد کتابخانه‌های عمومی به ازای هر 25 هزار نفر باید یک کتابخانه وجود داشته باشد تا خدمات دهی لازم برای شهروندان انجام گیرد.


گرد بی‌پولی روی کتابخانه پلدختر

شهر پلدختر نیازمند 3 باب کتابخانه

وی افزود: هم اکنون با توجه به جمعیت 75 هزار نفری شهرستان پلدختر ما نیازمند سه باب کتابخانه عمومی هستیم اما در حال حاضر فقط کتابخانه علامه جزایری و کتابخانه امام علی(ع) شهر معمولان وجود دارد وکتابخانه مشارکتی و روستایی نیز نداریم.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان پلدختر عنوان کرد: سرانه فضای کتابخانه به ازای هر 100نفر 8متر مربع است که این میزان در شهرستان پلدختر 1.25 مربع است که تفاوت فاحشی با استاندارد کشوری دارد.


گرد بی‌پولی روی کتابخانه پلدختر

وی با اشاره به اینکه شهرستان پلدختر نیارمند یک کتابخانه دیگر است عنوان کرد: نیاز است مسئولان همت ‌جدی‌تری برای تکیمل کتابخانه شماره دو پلدختر داشته باشند. از لحاظ کیفی مشکلی در شهرستان وجود ندارد اما براساس میانگین کشوری به ازای هر 100نفر37نسخه کتاب وجود دارد که ما برای هر 100نفر 49نسخه کتاب داریم ولی فضای کتابخوانی کم است.

پیشرفت 80 درصدی کتابخانه پلدختر پس از 10 سال

غلامرضا محمودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر نیز در این رابطه بیان کرد: کتابخانه شماره 2 شهرستان پلدختر با مساحت 1500 متر در سال 87 کلنگ زنی شد و اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


گرد بی‌پولی روی کتابخانه پلدختر

وی گفت: تاکنون برای این پروژه 800 میلیون هزینه شده است و برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن آن 600 میلیون تومان هزینه نیاز است که درصورت تخصیص اعتبار به طور یقین امسال شاهد بهره‌برداری از این پروژه هستیم.

نعمت اله دستیاری فرماندار پلدختر نیز در پلدختر اظهار داشت: کتابخانه عمومی شماره 2پلدختر سال گذشته 775میلیون تومان اعتبار داشته که فقط 220میلیون تومان از این اعتبار تخصیص پیدا کرده است.


گرد بی‌پولی روی کتابخانه پلدختر

وی با بیان اینکه پروژه 80 کتابخانه عمومی پلدختر هم اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: این کتابخانه برای امسال 513میلیون تومان اعتبار مصوب دارد که اگر این میزان اعتبار تخصیص پیدا کند به بهره‌برداری می‌رسد..



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 15 مرداد 1397 ، کدخبر: 1795203 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین