پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۷۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
وبسایت بیزنس اینسایدر در گزارشی تعدادی از قوانین عجیب و غریب در کشور‌های مختلف را معرفی کرد.

شعارسال:وبسایت بیزنس اینسایدر در گزارشی تعدادی از قوانین عجیب و غریب در کشور‌های مختلف را معرفی کرد.

به نقل از بیزنس اینسایدر، هر کشوری قوانین خاص خود را دارد و مردم آن کشور باید به این قوانین احترام بگذارند. اما برخی از قوانین برای مردم کشورهای دیگر عجیب و غریب به نظر می رسد. در زیر 12 مورد از عجیب‌ترین قوانین کشورهای مختلف گردآوری شده است.

1. نگهداری از ماهی سالمون در انگلیس


بر اساس «قانون سالمون 1986» نگهداری از این ماهی در شرایط مشکوک در انگلیس غیرقانونی است. اما مشخص نیست منظور از شرایط مشکوک در این قانون چیست!

2. آدامس جویدن در سنگاپور

زمانی که به سنگاپور سفر می کنید بهتر است در خیابان آدامس نجوید. در این کشور آدامس جویدن در خیابان غیرقانونی است. این قانون به منظور تمیز نگه داشتن اماکن عمومی تصویب شده است.

3. نامگذاری کودکان با استفاده از اسامی عجیب در دانمارک

در دانمارک برای نامگذاری کودکان، دستورالعمل های خاصی وجود دارد. اگر شما در دانمارک زندگی می کنید و بخواهید نام کودک خود را به غیر از آن 7000 نامی که به صورت رسمی تأیید شده است، انتخاب کنید، باید از سوی دولت تأییدیه رسمی دریافت کنید.

4. دوچرخه سواری با بی احتیاطی در مکزیک


در مکزیک دوچرخه سواران نباید پای خود را از روی پدال بردارند؛ زیرا در آن صورت ممکن است کنترل خود را از دست بدهند. این قانون در سال 1892 در مکزیک تصویب شد.

5. غذا دادن به کبوترها در ایتالیا

هرکس در میدان «سن مارکو» در ونیز ایتالیا به پرندگان غذا بدهد، 700 دلار و حتی بیشتر جریمه خواهد شد. این عمل در ونیز ممنوع است و مقامات این شهر معتقدند پرندگان برای سلامتی خطرناک هستند و حتی به آثار باستانی هم آسیب می رسانند. این قانون به منظور جلوگیری از تجمع پرندگان تصویب شده است.

6. سوت زدن در کانادا

شهر «پترولیا» در اونتاریوی کانادا قانونی دارد که بر اساس آن هیچ کس اجازه ندارد صداهای ناهنجاری مثل فریاد، داد و یا سوت از خود در بیاورد.

7. رها کردن مرغ در خیابان در جورجیای آمریکا



اگر شما در شهر کوئیتمن در ایالت جورجیای آمریکا از مرغ و خروس نگهداری می‌کنید، یاید مواظب بیرون رفتن آنها باشید. در این شهر مردم نباید مرغ‌های خود را به حال خود رها کنند و باید در هر شرایطی حواسشان به مرغ‌هایشان باشد.

8. استفاده از کفش پاشنه بلند در اماکن باستانی یونان


اگر می خواهید در یونان از آثار باستانی و تاریخی دیدن کنید، نباید کفش پاشنه بلند بپوشید. در یونان استفاده از کفش پاشنه بلند در برخی از مکان‌های تاریخی ممنوع است؛ زیرا باعث آسیب رساندن به این مکان‌ها می‌شود.

9. نامگذاری خوک‌ها در فرانسه


در فرانسه نباید برای نامگذاری خوک‌ها از اسامی سران و مقامات ارشد این کشور استفاده کرد؛ زیرا این کار غیرقانونی است. این قانون از سال 2013 تصویب شده است.

10. تمام کردن بنزین در بزرگراه‌های آلمان


اگر در یکی از بزرگراه‌های آلمان، ناگهان بنزین خودروی شما تمام شود، جریمه خواهید شد. پس باید همیشه به این مسئله دقت کنید.

11. ادرار کردن در داخل دریا در پرتغال


در پرتغال شما اجازه ندارید در دریا ادرار کنید. البته این کار در هر دریایی در هر کجای دنیا اقدام درست و پسندیده‌ای نیست.

12. استفاده از تفنگ‌های آب پاش در کامبوج

در سال 2001 قانونی در کامبوج تصویب شد که بر اساس آن فروش و واردات تفنگ‌های آب پاش به دلیل ترس از استفاده از آنها در مراسم سال نو و ایجاد ناآرامی اجتماعی ممنوع شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار4 آذر 96،کدخبر: 6335764، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین