پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۹۰۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۷
«خبرجنوب» نوشت: یک محقق جهرمی موفق به ثبت ۲۲ سویه جدید از چهار جنس مختلف باکتری های تجزیه کننده کراتین در بانک جهانی ژن شد.

شعارسال: سمیه خدایاری با بیان این که به منظور تحقیق و پژوهش، نمونه هایي از خاک مناطق شیراز را در آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم مورد آزمایش قرار داده گفت: در مدت سه ماه کار تحقیقاتی بر روی این نمونه ها ۲۲ سویه جدید از چهار جنس مختلف باکتریهای تجزیه کننده کراتین را در بانک جهانی ژن ثبت کردم.

وی با بیان اینکه این ژنها چندین هزارسال در زیر خاک پنهان بودند در خصوص کاربرد آنها گفت: ژنهای تولیدکننده آنزیمهای کراتین در صنایع مختلف پزشکی، تغذیه دام و طیور و صنایع داروسازی استفاده میشود.

این دانش آموخته کارشناسی ارشد میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد جهرم یکی از فعالیتهای علم میکروبیولوژی را بررسی توالی ژنهای میکروارگانیسم برشمرد و افزود: در برخی نمونه ها بعد از توالی یابی اطلاعاتی از ژنها یافت میشود که در بانک جهانی ژن وجود ندارد و به عنوان ژن جدید به نام پژوهشگر و مؤسسه تحقیقاتی ثبت میشود.

خدایاری تصریح کرد: از تحقیق و پژوهشهای انجام شده کتابخانه سویه های تجزیه کننده بومی، ویژه استان فارس تهیه خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 5 آذر 1396 ، کدخبر: 731046 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین