پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان اظهار داشت: درمان بیماران فلج مغزی و اوتیسم در دستور کار قرار دارد که پذیرش بیماران از فلج مغزی انجام شده است.

شعارسال:مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان، ، در خصوص درمان بیماران مبتلا به اوتیسم و فلج مغزی(cp) اظهار داشت: درمان بیماران فلج مغزی و اوتیسم در دستورکار قرار دارد که پذیرش بیماران از فلج مغزی انجام شده است و قدم اول برای پذیرش بیماران اوتیسم این است که خدمت به اعضای مؤسسه رویان ارائه شد.

وی گفت: شاید این بیماران به‌طور کلی درمان نیابند، اما شرایط زندگی آن‌ها به مراتب بهتر خواهد شد.

وی توصیه کرد: تعداد نمونه‌های ذخیره شده در بانک‌های خون به 90 هزار می‌رسد که امیدواریم در سال 97 میزان آن به 100 هزار برسد.

مدیرعامل خون رویان تصریح کرد: بیشترین پیوندهایی که در دنیا انجام گرفته است پیوندهای غیرخویشاوندی بوده و کمتر از 5 درصد نمونه‌ها برای کودکانی که به اختلالات ژنتیکی مبتلا بوده‌اند استفاده شده است.

ضرابی در خصوص مدت زمان نگهداری خون بند ناف گفت: طبق استاندارد جهانی تا 25 سال می‌توان نمونه را نگهداری کرد. پتانسیل درمان بیش از 70 بیماری با سلول‌های بنیادی نیز وجود دارد.

وی در پایان اظهار داشت: اختلالات کبدی، دیابت نوع 2 و اوتیسم از جمله بیماری‌هایی هستند که با سلول‌های بنیادی قابل درمان است.

شعارسال ، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار26آبان 96،کدخبر: 13960824001414، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین