پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۲۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
پژوهشگران ایرانی با بهره گیری از میدان الکترومغناطیسی موفق به تغییر ماهیت سلول‌های خونی دوکی شکل به سلول‌های بنیادی کروی شکل شدند.
شعارسال : پژوهشگران ایرانی با بهره گیری از میدان الکترومغناطیسی موفق به تغییر ماهیت سلول‌های خونی دوکی شکل به سلول‌های بنیادی کروی شکل شدند. 



دکتر ساویز عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رئیس این طرح، استفاده نکردن از مواد شیمیایی برای دست یافتن به سلول‌های بنیادی را در مقایسه با روش‌های معمول از مزیت‌های این دستاورد علمی می داند.
آزمایش های برون تنی و حیوانی این طرح با موفقیت انجام شده و پیش بینی شده است بعد از انجام آزمایش های انسانی وارد مرحله تجاری شود.
امید است با تجاری سازی این طرح، گامی موثر در جهت درمان بیماران برداشته شود.
این طرح با همکاری دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی و دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران انجام شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: 18 دی 1396، کد خبر: 1982561 ، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین