پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۹۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان مازندران گفت: تک درنای سیبری معروف به «امید» دیروز در تالاب فریدونکنار فرود آمد.

شعار سال: درنای سیبری معروف به «امید» صبح روز چهارم آذرماه در دامگاه فریدونکنار مشاهده شد، با وجود اینکه پیش بینی می شد این پرنده اوایل آبان ماه به به منطقه مهاجرت کند این پرنده امروز در منطقه فرود آمد.

این درنا معمولا تا اوایل اسفندماه در منطقه باقی می‌ماند اما امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و مناطق طولانی‌تر که در مسیر برگشت وجود دارد و نیز وجود پاییز گرم‌تر، مهاجرت دیرتر صورت گرفت.

حضور درنا به محیط زیست گزارش داده شد و محیط بانان نیز بر حفاظت بیشتر از این پرنده موظف شده اند، مردم درنا را دوست دارند و نباید تهدیدی برای زندگی این پرنده در تالاب ایجاد شود.

از گله غربی درنای سیبری همین یک مورد آن باقی ماند،درنا از فریدونکنار به مناطق و یا حوضه آبی دیگر نمی‌رود؛ این پرنده طرفداران خوبی دارد و حدود ۶ محیطبان آن را حفاظت می‌کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبر فوری ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:211131، www.khabarfoori.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین