پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۷۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
کوچ زمستانی پرندگان مهاجر به سدها، حاشیه رودخانه ها و چشمه های خراسان شمالی آغاز شد

شعار سال: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان گفت: کوچ زمستانی پرندگان مهاجر به زیستگاه های استان از قبیل سدها، حاشیه رودخانه ها و چشمه ها آغاز شد.

سید علی اصغر مطهری با بیان اینکه معمولا اوج مهاجرت این پرندگان در دی ماه است، افزود: بیشتر پرندگان مهاجر که به استان وارد می شوند فصل سرما را در سدهای شیرین دره، بیدواز، بارزو و حاشیه رودخانه های اترک و کال شور جاجرم سپری می کنند.

وی با بیان اینکه گروهی از پرندگان مهاجرآبزی و کنار آبزی، گذری و گروهی زمستان گذر هستند گفت: تعداد کمی از پرندگان از جمله اکراس، حواصیل ارغوانی و آبچلیک پا سرخ مهاجر عبوری هستند.

مطهری بیشترین پذیرش پرندگان مهاجر را در سد شیرین دره به عنوان آبگیری مناسب برای پرندگان ذکر کرد و افزود: با توجه به کاهش جریان آب در رودخانه های اترک و کال شور در سال های گذشته، تعداد پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در حاشیه این رودخانه ها کاهش یافته است و پرندگان بیشتر به سمت آبگیرها و پشت سدها تمایل پیدا کرده اند.

گونه های پرندگان مهاجر به خراسان شمالی اردک سر سبز، خوتکا، فیلوش، آنقوت، تنجه، کشیم، باکلان، بوتیمار، حواصیل و چنگر و آبچلیک است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار 15دی 96، کدمطلب:۱۹۷۷۸۴۸، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
دوستان محیط زیست و مردم مراقب این مهمانان عزیز باشید
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
در زمینه های محیط زیستی ایران جزو اون دسته از کشوراییه که بدجه کمی رو برای حراست در نظر می گیره...در صورتی که اگع محیط زیست رو به نابودی بره تموم منابع رو در خودش حل میکنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین