پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان از ثبت چهار هزار و ۷۶ واقعه وفات در این استان طی هشت ماهه سال ۹۶ خبر داد.

شعارسال: مدیر کل ثبت احوال هرمزگان از ثبت چهار هزار و ۷۶ واقعه وفات در این استان طی هشت ماهه سال ۹۶ خبر داد.

فرزاد افشاری‌نژاد ضمن ارائه عملکرد هشت ماهه ثبت احوال استان در ثبت وقایع حیاتی اظهار داشت: در هشت ماهه سال‌جاری چهار هزار و ۷۶ واقعه وفات در استان به ثبت رسیده که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که برابر با چهار هزار و ۳۴۰ مورد بوده دارای کاهش ۶.۱ درصدی است.

وی ادامه داد: از مجموع وقایع فوتی در استان دو هزار و ۱۳۲ نفر برابر با ۵۲.۳ از کل مجموع فوتی‌ها در حوزه‌های شهری و هزار و ۹۳۲ نفر معادل ۴۱.۳ از کل، در حوزه‌های روستایی به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان همچنین یادآور شد: از تعداد چهار هزار و ۷۶ مورد فوتی در استان دو هزار و ۳۸۷ مورد مربوط به مردان (معادل ۵۸.۶ از کل) و هزار و ۶۷۷ مورد (معادل ۴۱.۳) مربوط به زنان است.

افشاری‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در هرمزگان به واسطه تمرکز و تلاش‌ ثبت احوال و همکاری مردم ۹۹.۳۵ درصد از موارد فوتی در مهلت قانونی به ثبت می‌رسد افزود: به طور متوسط در مقابل هر ۱۰۰ مورد فوتی زنان در استان فوت ۱۴۲ مرد به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در مدت هشت ماهه، در ازای هر یک‌هزار نفر در استان،‌ بیش از چهار نفر فوت می‌شوند.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان اضافه کرد: بیشترین میزان فوت به نسبت جمعیت در شهرستان‌های بشاگرد، میناب و خمیر و کمترین میزان فوت مربوط به پارسیان، قشم و بندرلنگه است.

افشاری‌نژاد یادآور شد: بیشترین علت فوت مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی با ۳۰.۵ درصد از کل موارد فوتی، و بیماری‌های‌ حالات بد تعریف شده و مبهم (پیری و کهولت سن) با ۲۲.۶ درصد است.

وی افزود: همچنین بعد از این دو دلیل، حوادث غیرعمد با ۱۲.۸ و بیماری‌های مرتبط با سرطان و تومورها با ۶.۸ درصد بیشترین دلایل فوتی در استان است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود گفت: در حال حاضر ۳۸.۳۰ درصد از مجموع فوتی‌ها مربوط به گروه سنی ۷۵ سال به بالا، ۱۴ درصد مربوط به گروه سنی ۱۵ تا ۳۴ سال، ۵ درصد مربوطه به گروه سنی ۱ تا ۱۴ و ۴.۸ مربوط به گروه سنی کمتر از یک سال است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 8 آذر 1396، کدخبر: 4157860، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین