پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۱۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح الحاق یک تبصره به ماده 353 قانون آیین دادرسی کیفری(جلسات متهمان جرائم اقتصادی به صورت علنی برگزار و نام متهمان این جرائم در صورت تشخیص دادگاه منتشر شود) خلاف شرع و قانون اساسی شناخته شد.

شعارسال عباسعلی کدخدایی روز شنبه در نشست خبری افزود: به موجب این طرح مقرر شده بود در جریان محاکمه مجرمین قبل از اتمام دادرسی و اثبات جرم نام آن ها منتشر شود که مغایر اصل 165 قانون اساسی شناخته شد.
وی ادامه داد: طرح استفساریه ماده 105 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی به موافقتنامه نیس و لوکارنو و طرح عضویت رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در برخی از شوراهای عالی از سوی شورای نگهبان مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
سخنگوی شورای نگهبان افزود: همچنین طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی و لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی نیز مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
وی تصریح کرد: طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم – تعزیرات و مجازات های بازدارنده) به دلیل این که اشکالات قبلی علیرغم اصلاح به عمل آمده در مجلس همچنان باقی است، خلاف شرع بوده و رد شد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان یادآور شد: همچنین طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرق آسیا، طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت، طرح تقویت بسیج مستضعفین و لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین ایران و آذربایجان خلاف شرع و قانون اساسی شناخته شد.
کدخدایی همچنین گفت درباره دو نامه هیات عمومی دیوان عدالت اداری نیز نظر شورای نگهبان برای این هیات ارسال شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 11 آذر 1396، کدخبر: 82749714، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین