پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
در پی تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، کشورهای مختلف دنیا صحنه برگزاری تظاهرات و راهپیمایی در محکومیت این تصمیم است.
شعارسال:در پی تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، کشورهای مختلف دنیا صحنه برگزاری تظاهرات و راهپیمایی در محکومیت این تصمیم است.

به نقل از المنار، هزاران نفر از شهروندان تونسی روز پنجشنبه در محکومیت تصمیم دونالد ترامپ‌ رئیس‌جمهور آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، چند صد شهروند تونسی با تجمع در پایتخت تونس، شعار می‌دادند که همه ما فلسطینی هستیم و لعنت بر ترامپ.

همچنین ده‌ها تن از معترضان تلاش کردند به سمت مقر سفارت آمریکا بروند که نیروهای امنیتی تونس تمامی‌ راه‌های منتهی به سفارت را مسدود کردند.

در صفاقس دومین شهر بزرگ تونس، تظاهرات کننندگان به خیابان‌ها آمده و شعار جانم فدای فلسطین سر دادند.

این در حالی است که پارلمان تونس روز پنجشنبه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تصمیم ترامپ، از همه دولت‌های عربی و اسلامی خواست که برای ابطال این تصمیم، به مسئولیت‌های خود عمل کنند.

پارلمان تونس همچنین از مردم این کشور خواست که روز جمعه به طور گسترده در محکومیت تصمیم ترامپ، تظاهرات کنند.

از سوی دیگر اتحادیه عمومی مشاغل تونس و حزب اسلامگرای النهضه نیز از مردم این کشور خواستند که روز جمعه در مخالفت با تصمیم آمریکا برای قدس به خیابان‌ها بیایند.

تظاهرات در اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان

روز پنجشنبه تظاهرات‌هایی در اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در لبنان و شماری از مناطق دیگر این کشور در محکومیت تصمیم ترامپ برگزار شد. همچنین قرار است تظاهرات گسترده‌ای به همین منظور امروز جمعه در ضاحیه بیروت برگزار شود.

تظاهرات شهروندان اردنی در اعتراض به تصمیم ترامپ

صدها تن از شهروندان اردنی روز پنجشنبه با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در امان تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و ضمن سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل، عکس ترامپ و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

همچنین حدود یک هزار نفر از شهروندان اردنی نیز با برگزاری تظاهراتی در منطقه عبدون در غرب امان که در سایه تدابیر امنیتی شدید برگزار شد، تصمیم ترامپ را محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان عکس ترامپ، و پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند. آن‌ها همچنین ضمن بالابردن پرچم‌های اردن و فلسطین، شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا اصل تروریسم سر دادند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین پارچه نوشته‌هایی به همراه داشتند که بر روی آن نوشته شده بود قدس پایتخت همیشگی فلسطین است و آمریکا اصل تروریسم در جهان است.

تظاهرات در شهرهای مختلف ترکیه

روز پنجشنبه هزاران نفر از شهروندان ترکیه در مخالفت با تصمیم ترامپ در به‌رمسیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف تظاهرات کردند.

شهروندان ترکیه همچنین با برگزاری تحصن در مقابل کنسولگری آمریکا در استانبول، تصمیم شوم ترامپ برای قدس را محکوم کردند.

روز گذشته همچنین تظاهرات‌های مشابهی در کشورهای مختلف اسلامی و اروپایی علیه تصمیم ترامپ برگزار شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای اننقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار17آذر 96،کدخبر: 1595030، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین