پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست تا در صورتی که اختیارات لازم برای حل مشکلات مسکن مهر داده نمی‌شود استعفا دهد.

شعارسال : محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای مسکن آذربایجان‌شرقی، با انتقاد شدید از تعلل در واگذاری و تحویل واحدهای مسکن مهر آماده به علت بدهی و عدم تسویه حساب اظهار داشت: در این زمینه اولویت کاری مسئولان راه و شهرسازی و شرکت‌های دیگر واگذاری در سریع‌ترین زمان ممکن است.

وی با بیان اینکه واحدهای مسکن مهر تمام شده باید هرچه سریع‌تر تحویل داده شود، گفت: تاخیر انجام گرفته قابل قبول نیست و بازیچه کردن مردم بسیار بد است.

پورمهدی ادامه داد: در زمینه واگذاری واحدهای مسکن مهر تاخیر به واسطه مشکلات اداری قابل قبول نیست و باید در سریع‌ترین زمان ممکن مسکن مهر تمام شده تحویل شود و گرو نگه داشتن مسکن مهر به علت بدهکاری صحیح نیست.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مردم محرومی که با بدهکاری‌های زیاد در مسکن مهر ثبت نام کرده‌اند نباید بیش از این معطل مانده و هر چه سریع‌تر کارهای لازم را انجام دهند و با هماهنگی پیمانکاران و شرکت‌های دولتی مربوطه این واحدها تحویل شود.

پورمهدی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: برای واگذاری مسکن مهر به صورت مستمر از مردم وجوهی طلب می‌شود که این امر صحیح نیست و اگر بدهی منطقی وجود دارد بعد از تحویل واحد و اسکان مردم این بدهی‌ها اقساط بندی شوند.

وی تعلل در این زمینه را علاوه بر مسئولیت شرعی یک خلاف اداری برشمرد و ادامه داد: مسئولان، پیمانکاران و انبوه‌سازان خاطی در این زمینه مورد برخورد جدی قرار می‌گیرند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اگر مسئولان امر نمی‌توانند واحدها را تحویل دهند ما و مردم خود می‌دانیم چطور واحدها را تحویل بگیریم ولی مایلیم این امر به صورت خوش تمام شود.

وی با بیان اینکه در زمینه مشکلات مدیریتی راه و شهرسازی استان باید تحرک بیشتری صورت گیرد، گفت: در صورتی که به مدیران استانی ما قدرت مانور برای ۵ میلیارد اعتبار داده نشود نخواهیم توانست کار زیادی بکنیم.

پورمهدی از مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی خواست تا در صورتی که اختیارات لازم برای حل مشکلات مسکن مهر داده نمی‌شود استعفا دهد و افزود: حداکثر این است که به دانشگاه برمی‌گردید از چیزی نترسید و مصوبات شورای مسکن آذربایجان‌شرقی را اجرایی کنید.

* فاضلاب مسکن مهر آذربایجان‌شرقی همچنان مشکل دارد

همچین توحید اخلاقی در این جلسه بر تامین منابع لازم برای رفع مشکلات مسکن مهر تاکید کرد.

وی گفت: مشکل فاضلاب در پروژه‌های مسکن مهر وجود دارد و در این زمینه تامین اعتبارات غیرنقدی مورد انتظار بوده که با وجود هماهنگی‌ها از سوی مسئولان دولتی اقدامات لازم از سوی متولیان صورت نگرفته است.

اخلاقی ادامه داد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر چاه‌های جذبی برای فاضلاب در نظر گرفته و مصوب شده که این چاه‌ها جوابگو نبوده و بسته‌های وارادتی نیز مقرون به صرفه نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در زمینه تکمیل سیستم فاضلاب شهر سهند نیز یارانه لازم دریافت و به حساب شرکت واریز شده اما در زمینه به کارگیری پیمانکاران غیرنقدی مشکلاتی وجود دارد که سعی می‌شود هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

اخلاقی اظهار داشت: در زمینه استفاده از منابع مالی محدودیت‌هایی از سوی مرکز در مبالغ بالای ۵ میلیارد تومان صورت می‌گیرد و باید هماهنگی با تهران صورت گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: برق‌رسانی به واحدهای مسکن مهر واقع در شهرک اندیشه تبریز نیز از طریق منابع نقدی و غیرنقدی انجام می‌شود و در این زمینه نیز واگذاری زمین برای نصب ترانس‌ها و پست برق اقدام می‌شود.

وی بر تسریع در واگذاری مسکن مهر تمام شده در شهرهای مختلف استان تاکید کرد و گفت: در این زمینه آئین نامه‌هایی وجود دارد که باید شرکت‌های مجری و پیمانکاران سرعت عمل داشته باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، تاریخ انتشار دوشنبه 21 دی 1394 ، کد مطلب : 34375 : www.etedaal.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین