پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۴۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
یک فعال زیست‎محیطی گفت: زاگرس دچار بحران شده است.

شعار سال: یک فعال زیست‎محیطی گفت: زاگرس دچار بحران شده است.

ایمان شرفی‎زاد در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اکوسیستم بسیار با ارزش زاگرس به خاطر تنوع اقلیمی و زمین شناسی ارزشمند خود در غرب کشور دارای اهمیت بسیار زیادی است.

وی خاطرنشان کرد: این اکوسیستم که به خاطر داشتن تنوع زیستی بسیار بالا و همچنین آسیب‎پذیر بودن یکی از نقاط داغ تنوع زیستی دنیا بوده از نخستین زیستگاه‎های بشر و مکان اهلی کردن بسیاری از گیاهان و جانوران محسوب می‎شود.

شرفی‎زادزاگرس را مهد تمدن‎های بسیار بزرگ عنوان کرد و افزود: همچنین این رشته‎کوه تامین کننده بخشی بزرگی از آب کشور هستند.

این کارشناس ارشد محیط زیست بیان کرد: امروزه به دلایل متعدد طبیعی و انسانی ازجمله تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی،توسعه‎های نامتوارن با ظرفیت این اکوسیستم شکننده، ریزگردها، طرح‎های انتقال آب، خطوط متعدد لوله نفت و گاز و انرژی، سد سازی‎ها، جاده سازی‎های غیر اصولی، فعالیت‎های معدنی، قطع درختان، زراعت‎های غلط، چرای بی‎رویه دام و آفات و بیماری دچار بحران شده است.

وی با بیان اینکه اهمیت و تهدیدهای این اکوسیستم باعث احداث باغ گیاه‎شناسی زاگرس در شهر خرم‎آباد شده است، ادامه داد: باغ‎های گیاه شناسی مکانی هستند که در آن گونه‎های مختلف گیاهان بومی یک منطقه کشت می‎شوند.

شرفی‎زاد تصریح کرد: این باغ‎ها دارای عملکردهای تحقیقاتی(تحقیق و پژوهش در مورد گیاهان) حفاظتی(به عنوان حفظ ذخایر ژنتیکی گیاهی)،اجتماعی(ایجاد چشم انداز و زیبای آفرینی و سپری کردن اوقات فراغت)، اقتصادی(ایجاد فرصت‎های شغلی)، زیست محیطی(تلطیف هوا و کاهش آلودگی‎های متعدد) و آموزشی(آموزش حفظ و اهمیت محیط زیست) هستند.

وی یادآور شد: باغ گیاه شناسی زاگرس در محل باغ فلاحت شهر خرم‎آباد به مساحت 12 هکتار و قطعات متعددی همچون اشکوب و زیر اشکوب جنگلی زاگرس، گیاهان آبزی و کنار آبزی، گیاهان دشتی، گیاهان دارویی، درختان مثمر، سیستماتیک گیاهی و گلخانه و محیط های اداری و خدماتی احداث و در حال تکمیل است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 28آذر 96، کدمطلب:96092815647، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین