پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 17
کد خبر: ۱۴۰۳۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
دو کتاب مفاخر و فیلم مستند گنبد گیتی با حضور جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر رونمایی شد.

شعار سال: دو کتاب مفاخر و فیلم مستند گنبد گیتی با حضور جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر رونمایی شد.

در این آیین، امام جمعه دماوند، معاون فرماندار دماوند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند، رئیس بیمارستان سوم شعبان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دماوند، معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق تهران و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر حضور داشتند.

دو کتاب فاخر با عنوان «تابش انوار» اثری از فتحعلی علی خادمی و «فلور دماوند» اثری از دکتر ولی‌الله مظفریان گیاه‌شناس مطرح دماوندی به دست مسئولان رونمایی شد.

همچنین فیلم مستند«گنبد گیتی» به کارگردانی محمود ناظری و تهیه‌کنندگی عرفان قاسم‌پور با موضوع معرفی تاریخ، طبیعت و فرهنگ شهر دماوند در سال ۹۴ کلید خورد که امروز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی دماوند از آن رونمایی شد.

شهردار دماوند در ابتدای این آیین از ایجاد باغ گیاه‌شناسی در این شهر خبر داد و گفت: این باغ با مساحت ۱۵ هکتار با همکاری و جمع‌آوری اطلاعات توسط دکتر مظفریان، گیاه‌شناس مطرح دماوندی ایجاد خواهد شد.

عباس صفری افزود: حضور و آثار دکتر مظفریان برای دماوند برکت بسیاری دارد که باید قدر فرصت‌ها را بدانیم.

وی گفت: محمود ناظری، نویسنده و کارگردان دماوندی در دوره قبلی شورا پیشنهادی را برای تهیه مستندی مطرح کرد که طبیعت و تاریخ دماوند را به نمایش بگذاریم که این اتفاق صورت گرفت.

شهردار دماوند گفت: مستندی که برای معرفی طبیعت و تاریخ و فرهنگ دماوند تهیه شده در جشنواره‌ای به عنوان برترین فیلم کوتاه کشور انتخاب شد.

گنبد گیتی مستندی توصیفی و مجمل است

نویسنده و کارگردان فیلم مستند گنبد گیتی نیز در ادامه اظهار کرد: از سال‌هایی که اکنون خیلی دور شده‌اند، از آن روزهایی که دوربین وی‌‌.اچ.اس آرزویم بود تاکنون، تنها سوژه‌ای که رهایم نکرد، دماوند به عنوان قطعه‌ای از بهشت آن‌ روزها بود.

محمود ناظری گفت: سال‌ها گذشت تا در دوره چهارم شورا، طرح گنبد گیتی ثبت شد و با حمایت شهردار و اعضای شورای شهر دماوند کار فیلم‌برداری این مستند کلید خورد و اکنون قریب به سه سال کار آماده بهره‌برداری است.

وی در خصوص مستند گنبد گیتی تصریح کرد: سعی کردیم اثری بسازیم که خود سندی برای دماوند و ارجاع تصویر برای نسل‌های بعد باشد تا سال‌ها در پاسخ‌گویی به آن نسل‌ها، معلوم شود که بر تن دماوند چه زخم‌ها نشانده شد.

این کارگردان دماوندی بیان کرد: گنبد گیتی مستندی توصیفی و مجمل است، برای اینکه سوال بسازد و تلنگری برای جسم و روح فرشته خاکی به نام دماوند باشد.

ناظری ادامه داد: طبعاً در یک مستند نیم‌ساعته نمی‌توان به همه ابعاد و روایات مختلف پرداخت؛ بنابراین از هر پنجره‌ای رایحه‌ای را انتخاب کردیم تا ساختار اثر لطمه نبیند.

شناسایی ۶۴۲ گونه گیاهی در اطراف کوه دماوند

گیاه‌شناس مطرح دماوندی هم در ادامه این آیین اظهار کرد: ۶۴۲ گونه گیاهی از اطراف کوه دماوند شناسایی و جمع‌آوری شده است؛ از زمانی که در سال ۱۳۵۶ در باغ گیاه‌شناسی ایران شاغل شدم، گیاهان در ارتباط با دماوند را جمع‌آوری کردم.

ولی‌الله مظفریان گفت: دماوند بدون کوه دماوند معنی‌دار نیست؛ به اغلب کسانی که می‌گوییم از دماوند هستیم، بلافاصله ذهن آن ها به کوه و مجموعه دماوند می‌رود.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 17 تیر 97، کد مطلب: 13970417000301، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
ا.ف75
این باغ ها و اهمیت دادن به این حوزه میتونه در زمینه گردشگری خیلی مارو کمک کنه واقعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین