پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۹۵۷
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا و ملک سلمان پادشاه عربستان، روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه در خصوص حمله موشکی شبه نظامیان حوثی به ریاض تلفنی صحبت کرده اند.

شعارسال: کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرده است، به دنبال حمله موشکی شبه نظامیان حوثی به کاخ الیمامه در ریاض که با کمک ایران انجام شد، دونالد ترامپ در این گفت گوی تلفنی با پادشاه عربستان ابراز همبستگی کرده است.


عربستان سعودی روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه اعلام کرد یک موشک بالیستیک «ایرانی‌حوثی» را برفراز ریاض منهدم کرده است. محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌ها، در یمن گفته بود که موشکی به سوی کاخ پادشاه عربستان سعودی در ریاض شلیک شده است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: ملک سلمان در این گفت وگوی تلفنی آخرین اطلاعات در مورد (این حمله موشکی) و همچنین برنامه عربستان برای کاهش وضعیت انسانی در یمن را به اطلاع دونالد ترامپ رساند.کاخ سفید می گوید، دونالد و ترامپ و ملک سلمان در خصوص آغاز یک روند سیاسی برای پایان دادن جنگ در یمن توافق داشتند.

اقدام از طریق سازمان ملل برای پاسخگو کردن ایران

کاخ سفید همچنین می گوید، رهبران دو کشور بر اهمیت اقدام از طریق سازمان ملل برای پاسخگو کردن ایران به دلیل نقض مکرر قوانین بین المللی بحث و تبادل نظر کرده اند.

به دنبال حمله موشکی روز سه شنبه، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز گفت که حمله موشکی تازه به ریاض حاوی تمام نشانه‌های حملات قبلی است که با کمک سلاح‌های تامین شده توسط ایران انجام شده است.

این سومین بار طی دو ماه گذشته است که مقام‌های سعودی مدعی شده اند موشکی پرتاب‌شده به آن کشور را منهدم کرده‌اند.ائتلاف به رهبری عربستان با انتقادهایی از سوی شماری از هم‌پیمانان این کشور و نهادهای وابسته به سازمان ملل، در مورد محاصره شدید یمن روبه‌رو است.

بیش از ده هزار نفر در جریان درگیری‌های سه سال گذشته کشته شده‌اند و آن‌طور که سازمان ملل می‌گوید یمن در آستانه بدترین قحطی معاصر و شدیدترین همه‌گیری بیماری وبا قرار دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری پارسینه، تاریخ انتشار 30 آذر 96، کد خبر:399818 ، www.parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین