پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
عاشقان اهل بیت (ع) مازندران به مناسبت ۲۸ صفر با قدمت ۲ قرن هرساله در شب رحلت پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع) درکوچه و خیابان‌ها و منازل به پخت آش و حلیم نذری می‌پردازند.آیین حلیم پزی در ایام محرم در استان مازندران با مراسم خاصی انجام می‌شود.
شعار سال:عاشقان اهل بیت (ع) مازندران به مناسبت ۲۸ صفر با قدمت ۲ قرن هرساله در شب رحلت پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع) درکوچه و خیابان‌ها و منازل به پخت آش و حلیم نذری می‌پردازند.

آیین حلیم پزی در ایام محرم در استان مازندران با مراسم خاصی انجام می‌شود، این رسم با شروع محرم آغاز شده و تا آخرین روز از آن تقریبا مردم بیشتر نقاط این استان آن را به جا می‌آورند.
برپایی آئین حلیم پزی با قدمت ۲ قرن در مازندران
با توجه به اینکه در آخرین روز از ایام صفر بسر می‌بریم، شاهد آخرین مراسم حلیم‌پزان در شهرستان نکا بودیم، این سنت دیرینه امسال به بهترین صورت برگزار شد.
برپایی آئین حلیم پزی با قدمت ۲ قرن در مازندران
از چند روز گذشته بساط پخت حلیم به مقدار فراوان با کمک اهالی مردم محله حسینیه سیدالشهدا و خیرین فراهم شد، صبح امروز پس از اقامه نماز صبح حلیم پخته شده در بین دوست‌داران سیدالشهدا پخش شد.
برپایی آئین حلیم پزی با قدمت ۲ قرن در مازندران
امسال جمعی از  جوانان تواب شهرستان نکا به مراسم حلیم پزان در سطح شهر نکا رفتند و دورهمی خواندن زیارت و پخش نذری داشتند.
برپایی آئین حلیم پزی با قدمت ۲ قرن در مازندران
نکته جالب این است که همه از زن و مرد وکودک در تهیه حلیم سعی می‌کنند به نوعی مشارکت داشته باشند، آنان که دستشان به دهانشان می‌رسد و نذری دارند گوسفند، گندم، حبوبات و غیره را تأمین می‌کنند.
برپایی آئین حلیم پزی با قدمت ۲ قرن در مازندران
جوانان حلیم را برای آماده شدن می‌کوبند که به اصلاح به آن (چمه زنی) گفته می‌شود، طبخ حلیم ساعت‌ها طول کشیده و کار سختی است ولی مردم به عشق امام حسین(ع) و مهمانان او برای پختش صف می‌ایستند.
برپایی آئین حلیم پزی با قدمت ۲ قرن در مازندران
در زمان توزیع مردم به صف شده و به نوبت نذری خود را دریافت می‌کنند، این حلیم هر چقدر هم کم باشد برای مردم استان ما با ارزش است، به قولی نذری آقا امام حسین(ع) بیماران را شفا می‌دهد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:5آبان1398،کد خبر:13980805000317،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین