پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: مقطع پیش‌دبستانی نقش خوب و کیفیت‌بخشی مفیدی در آموزش و پرورش دارد و در سال‌جاری مشکل بیمه و حقوق و مزایای معلمان پیش‎دبستانی حل می‌شود.
شعارسال: سید علی قاسمی بعد از ظهر امروز در چهارمین اجلاس فصلی مدیران مدارس بهشهر با بیان اینکه کارکرد آموزش و پرورش به‌عنوان یک دستگاه مؤثر در توسعه جامعه غیرقابل انکار است، اظهار کرد: در توسعه‌بخشی یک جامعه، تقویت انسان‌ها وظیفه حاکمیت است و آموزش و پرورش نیز سهم بسزایی در این مهم دارد.

وی افزود: در گذشته فرایند تعلیم و تربیت جامعه با برخوردهای خانواده همراه بود، اما در حال حاضر، این فرایند به‌صورت دسته‌جمعی شکل گرفته و حاکمیت در کنار خانواده، مشارکت کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه وجود بسیاری از مسائل جامعه، از عهده خانواده‌ها خارج است، خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت تا حدودی جزو وظایف اساسی مسؤولان به‌شمار می‌رود.

این مسؤول با طرح این سؤال که چگونه می‌توان یک آموزش و پرورش کیفی داشت، خاطرنشان کرد: البته تمرکز و توقف در فعالیت‌های کمی نیز غافل ماندن از وظیفه اصلی است، زیرا از اثربخشی خاصی در آموزش و پرورش برخوردار است.

قاسمی با بیان اینکه آموزش و پرورش انسان‌های شایسته و فرهیخته تربیت می‌کند، خطاب به مدیران مدارس گفت: مدیران باید به‌عنوان کانون تربیت در مدرسه، با مسؤولیت‌پذیری وظایف خود را به‌نحو شایسته انجام دهند، زیرا علاوه بر ایفا کردن نقش مهم در ارتقای کیفی مدارس، مسؤول حسن اجرای فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، مالی و اداری مدرسه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اصلی‌ترین حلقه تعلیم و تربیت را مدیران مدارس دانست و افزود: از وزارت آموزش و پرورش گرفته تا آموزش و پرورش شهرستان‌ها، همه باید در خدمت مدرسه باشند و مدیران مدارس به‌عنوان رهبر مدرسه باید این مجموعه را به‌سمت هدف‌های تعلیم و تربیت بکشانند، زیرا اگر این حلقه‌ها درست تنظیم نشود، مدرسه از مسیر اثربخشی خود دور می‌ماند.

قاسمی با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت که راهنمای بزرگی برای فرهنگیان است، خاطرنشان کرد: تمام منویات رهبری باید در مدرسه اجرا و حلقه اتصال بین مدیر، شورای مدرسه، انجمن اولیا، شورای معلمان و شورای دانش دانش آموزان از کارایی مفیدی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه در بخش فضاهای مجازی، دهه هشتادی‌ها در بحران هویت گیر کردند، گفت: بخش زیادی از تربیت این نسل به‌عهده مدیران است، لذا باید برای جلوگیری و آسیب‌شناسی این‌گونه مسائل و معضلات تمرکز و چاره‌جویی شود، تا از فرزندان خود مراقبت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه بحث خودکشی دانش‌آموزان یا اقدام به آن از آسیب‌های جدی در جامعه است، خطاب به مدیران اظهار کرد: مدیر، مشاور و مربی پرورشی نقش بسزایی در این امر دارند و با پیش‌بینی و ارائه راه حل‌های مفید و آگاهانه، دانش‌آموزان را از افتادن در این مشکلات، نجات دهیم.

این مسؤول ادامه داد: مقطع پیش‌دبستانی نقش خوب و کیفیت‌بخشی مفیدی در آموزش و پرورش دارد و در سال‌جاری مشکل بیمه و حقوق و مزایای معلمان پیشدبستانی حل می‌شود.

قاسمی با اعلام اینکه 20 درصد از دانش‌آموزان مازندران در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، افزود: در این زمینه، کارگروهی تشکیل شده که برنامه‌ریزی صحیحی را در کوتاه‌مدت و بلندمدت در مدارس غیردولتی ایجاد کنیم تا نقش‌های خود را به‌درستی انجام دهند.

وی در پایان با بیان اینکه به‌زودی برای مدیران آیین‌نامه مالی ابلاغ می‌شود، گفت: گزارش میدانی انجام شده و تمرکز جدی را نیز در بخش نظارت مسائل مالی مدارس داریم، به‌ویژه مدارسی که منابع مالی بیشتری دارند، باید پاسخ‌گو باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تیتر امروز، تاریخ انتشار: سه شنبه 29 تیر 1395 ، کد خبر: ۲۶۲۴۴، www.titreemroz.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین