پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۳۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
رییس اداره رفاه و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت که اسکان مسافران نوروزی در مدارس این استان به دلیل مشکلات زیرساختی و کمبود امکانات در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ امکان‌پذیر نیست.
شعار سال: فرامرز اسدپور روز پنجشنبه در گفتگو با یک رسانه افزود: دستورالعمل اسکان مسافران نوروزی در مدارس مازندران با تاخیر و در روز‌های گذشته به اداره کل آموزش و پرورش مازندران ابلاغ شد و مدیران مدارس و روسای ادارات شهرستانی با اجرای این طرح بشدت مخالفت کردند چرا که اعتبار و امکاناتی برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی در مدارس در نظر نگرفته شده است.

وی گفت: امکانات مدارس از قبیل پتو، موکت و فرش که برای اسکان مسافران نوروزی از سال‌های قبل در نظر گرفته شده بود در ۲ سال اخیر به دلیل شرایط کرونایی و ممنوعیت سفر‌های نوروزی بدون استفاده ماند و اکنون دیگر این امکانات قابل استفاده نیست و نیازمند به روزرسانی است و آموزش و پرورش هم اعتباری در این زمینه ندارد.

رییس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: در سال‌های گذشته برای اسکان مسافران نوروزی در مدارس از سه مانده به عید نوروز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت می‌گرفت، اما در شرایط کرونایی به هیچ عنوان نمی‌توان طبق برنامه پیش رفت و باتوجه به مدت زمان اندک تا نوروز، مدیران مدارس آماده اجرای طرح‌های این‌چنینی نیستند.

وی افزود: گذشته از کمبود امکانات اقامتی، در ماه‌های اخیر مدارس استان طبق دستورالعمل‌های کرونایی ضدعفوفی، آماده‌سازی و بازگشایی شد و پذیرش مسافران نوروزی در مکان‌های آموزشی تمام دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا را زیر سوال می‌برد.

اسکان مسافران نوروزی در مدارس مازندران سابقه چند دهه‌ای دارد، ولی از در تعطیلات نوروزی ۹۹ و ۱۴۰۰ به خاطر شیوع کرونا این کار صورت نگرفت.

ثبت نام و رزو مدارس برای اسکان نوروزی معمولا از بهمن ماه با اعلام سراسری وزارت آموزش و پرورش شروع می‌شد.

مدارس مازندران در آخرین تعطیلات نوروزی پیش از کرونا یعنی از ۲۷ اسفند ۹۷ تا پایان روز ۱۳ فروردین ۹۸ میزبان حدود ۲۰ هزار خانوار مسافر نوروزی با جمعیت بیش از ۷۱ هزار نفر بودند. میانگین اقامت این جمعیت در مدارس سه شبانه روز و در مجموع حدود ۲۱۳ هزار نفر شب بود. این مسافران در حدود ۴۰۰ مدرسه با بیش از سه هزار کلاس درس و ۳۹ پایگاه اقامتی آموزش و پرورش شامل خانه معلم و اردوگاه‌های دانش آموزی اسکان داشتند.

آمار اقامت در مدارس مازندران طی تعطیلات نوروزی ۹۷ بیش از ۴۰۰ هزار نفرشب بود.

مسوولان مازندران پیش بینی کرده اند که به خاطر ممنوعیت سفر نوروزی در دو سال گذشته، امسال بیش از ۲۰ میلیون مسافر وارد این استان شود و به همین دلیل هم پیش بینی کرده بودند در صورت نیاز از مدارس برای اسکان بخشی از این مسافران استفاده شود.

قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در مصوبه‌ای که برای تعطیلات نوروزی گذراند، اگر چه مقرر کرد اقامت مسافران و گردشگران صرفا در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز اعم از هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، خانه‌های مسافر و مراکز بوم‌گردی انجام پذیرد، ولی در شرایط خاص و ویژه مشروط به تصمیم و تصویب ستاد خدمات سفر که ریاست آن را استاندار هر استان برعهده دارد، اسکان در مدارس آموزش و پرورش را با نظر اعضا بلامانع اعلام کرد و ازوزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین خواست تا در خصوص ضدعفونی مدارس با وزارت آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۶۸۸۴۹۵، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین