پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۷۲۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: با گذشت یکسال از تصویب یارانه صادراتی مرکبات هنوز این وعده دولت محقق نشده است.

شعار سال: عبدالله مهاجر صبح چهارشنبه در نشست اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی با تجار و بازرگانان غرب مازندران گفت: برای مرکبات کیلویی ۵۰۰ تومان یارانه گذاشته شد وبه رغم گذشت یک سال و تصویب، هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.

وی افزود:دادن وعده مشوق صادراتی سبب می شود تا تولیدکننده برای خود دیون تعریف و نسبت به ذخیره سازی مرکبات اقدام کند اما وقتی دولت به تعهدات عمل نکرده و وام کم بهره پرداخت نمی کند، مشکلاتش بیشتر می شود.

وی اظهار داشت: سال قبل سود تسهیلات تولید ۱۸ درصد و امسال ۱۴.۵ درصد بوده است اما باید تعهدات دو طرفه باشد و برای رونق تولید دولت سال قبل ۱۶ هزار میلیارد تومان به کسب و کار تزریق کرده درحالی که این رقم ها نه تنها جوابگو نیست بلکه مسکن نیز نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر رونق تولید رخ ندهد، رونق بازار نیز محقق نمی شود گفت: امسال نیز حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای رونق کسب و کار درنظر گرفته شد.

مهاجر با بیان اینکه تاکنون رونق تولید محقق نشده است گفت: تزریق اعتبار برای رونق کسب و کار کمکی به تولید نمی کند و سبب می شود تا بدهی تولیدکننده افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با تاکید بر اینکه باید به فکر رونق تولید باشیم تصریح کرد: دولت باید جوابگوی مشکلات تولید باشد و اگر پولی که به انحراف کشیده شد، باید بازپس گرفته شود.

وی با عنوان اینکه دولت باید شرایط را برای فروش و بازار تولیدات فراهم کند گفت: وقتی تورم هشت درصد است سود بانکی نباید ۱۸ درصد باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اظهار اینکه در حال حاضر تولید کننده با هزینه سربار و اضافه ۳۵ درصدی مواجه است گفت: وقتی رونق تولید را شاهد نیستم باید دولت مشکلات را رفع کند.

مهاجر با یادآور اینکه بخش خصوصی می تواند به دولت مشاوره و راهکار ارائه دهد گفت: متاسفانه دولت به تعهدات خود عمل نمی کند و واقع مسئله این است که دولت به همه بخش ها بدهکار است.

وی نداشتن شرکت های بزرگ صادراتی و هلدینگ را از جمله مشکلات فراروی صادرات برشمرد و گفت: نباید بخش خصوصی را همه جا قربانی کرد درحالی اکنون دولت پای کار نیامده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تاکید کرد: باید بپذیریم با شعار نمی توان مشکلات را حل کرد و باید پشت این شعارها منطق باشد و امیدواریم استاندار جدید مازندران راهکارهای خوبی برای رفع مشکلات داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 29آذر 96، کدمطلب:4177610، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین