پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۷۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
رئیس گروه نظام فنی روستایی بنیاد مسکن گلستان گفت: تاکنون بیش از 62 هزار فقره تسهیلات کم بهره ویژه مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در گلستان پرداخت شد.

شعارسال: رئیس گروه نظام فنی روستایی بنیاد مسکن گلستان گفت: تاکنون بیش از 62 هزار فقره تسهیلات کم بهره ویژه مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در گلستان پرداخت شد.

مهندس خداوردی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس سرشماری نفس و مسکن سال 95، 47 درصد از جمعیت استان گلستان در روستاها زندگی می کنند.

وی افزود: 56 درصد از واحدهای روستایی ما کم دوام و بی دوام هستند که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

خداوردی بیان کرد: بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن وظایفی به بنیاد مسکن محول شده که یکی از آنها نظارت بر ساخت و سازهای روستایی است.

رئیس گروه نظام فنی روستایی بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، سالانه تسهیلات ویژه ای برای مقاوم سازی مسکن روستایی به 200 هزار واحد پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص جزئیات این تسهیلات، گفت: این تسهیلات کم بهره و بدون سپرده بوده که روستاییان می توانند از آن بهره مند شوند.

خداوردی با تاکید بر اینکه این تسهیلات به سهولت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، گفت: متقاضیان در خصوص مدارک مالکیتی نیز با داشتن قول نامه می توانند از این تسهیلات استفاده کنند و نیاز به داشتن سند مالکیت نیست.

وی در ادامه با اشاره به شکل گیری نظام فنی روستایی، اظهار کرد: طراحی و نظارت بر مسکن روستایی در چهارچوب این نظام صورت می گیرد. کار طراحی بر عهده 130 دفتر خدمات فنی در سطح استان و کار نظارت نیز بر عهده 250 ناظر فنی روستایی واگذار شده است.

رئیس گروه نظام فنی روستایی بنیاد مسکن گلستان در پایان گفت: بلایای طبیعی در کنترل کامل انسان نیست اما می توانیم با اعمال برخی از تمهیدات، آثار مخرب آن را کم کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 5 دی 1396، کدخبر: 96100502368، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
هر طرحی که در زمینه بهبود معیشت روستاییان انجام میشه در نهایت هم باعث به وجود اومدن اشتغال پایدار در روستاها میشه هم اینکه امار مهاجرت ها خیلی کم میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین