پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۳۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی لزوم همراهی بانک‌ها با دولت را یادآور شد و افزود: بانک‌ها باید تسهیلاتی با درصد پایین برای رونق مسکن در نظر بگیرند.

شعارسال: سیداحسن علوی با بیان اینکه هم اینک برای ۵۰۰ هزار خانوار بایستی سرپناه ساخته شود، افزود: از وزارت راه و شهرسازی درخواست کردیم طرحی جامع را برای مسکن ارائه دهند تا مسکن برای افرادی که قدرت پرداخت مبالغ اولیه را ندارند، ایجاد شود.

وی از آمار دو میلیون و ۵۵۰ هزار واحد خانه خالی خبر داد و گفت: باید تکلیف این خانه‌ها روشن شود که آیا مالیات از آن‌ها اخذ می‌شود یا خیر! بیش از ۱۲ میلیون زوج در شرایط ازدواج به سر می‌برند که نیازمند مسکن هستند و دولت بر اساس قانون اساسی مکلف به ساخت خانه برای مردم است و مجلس باید از طرح جامع دولت [باخبر شود.

علوی با اعلام اینکه منبع تامین اعتبار مسکن در لایحه بودجه ۹۷ دیده شده است، ادامه داد: دولت مبلغ قابل توجهی برای تامین مسکن و صنعت ساخت و ساز تعیین کرده است؛ در کمیسیون تلفیق تغییرات در لایحه بوجود خواهد آمد و احتمالا آنچه دولت برای اعتبارات عمرانی پیش‌بینی کرده است، محقق نشود و در این بخش با کسری بودجه مواجه شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برای سال آینده حداکثر ۶۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی بودجه در نظر گرفته‌ایم. از طرفی رکود بازار مسکن در دو سه سال اخیر، شرایط عرضه و تقاضا را بر‌هم‌ریخته است و لذا دولت باید تدبیری بیاندیشد که ساخت‌و‌ساز را رونق دهد.

علوی لزوم همراهی بانک‌ها با دولت را یادآور شد و افزود: بانک‌ها باید تسهیلاتی با درصد پایین در نظر بگیرند. دولت باید در این بخش کمک و یارانه‌ای تخصیص دهد. ما قصد تولید منازل لوکس را نداریم؛ بلکه درصدد تولید خانه‌های ۵۰ تا ۷۰ متری هستیم.

وی گفت: قشر آسیب‌پذیر قدرت پرداخت‌های اقساط اولیه و حتی اجاره بهای مسکن را نیز ندارند.

حتی بسیاری قدرت پرداخت اقساط مسکن مهر را نیز نداشتند و با کاهش بهره بانکی بسیاری مردم پول خود را از بانک‌ها خارج کردند و اقدام به خرید مسکن یا ورود به بازار غیر مولد کردند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پورتال خبری تحلیلی تجارت‌نیوز، تاریخ انتشار: ۱۷ دی 1396 ، کدخبر: 186792 ، www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین