پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده ‌های نفتی گفت: بودجه ای در سال آینده برای واردات نفت پیش بینی نشده و در نتیجه چیزی به عنوان بنزین وارداتی در این سال نخواهیم داشت.

شعارسال: معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده ‌های نفتی گفت: بودجه ای در سال آینده برای واردات نفت پیش بینی نشده و در نتیجه چیزی به عنوان بنزین وارداتی در این سال نخواهیم داشت.

علیرضا صادق آبادی شامگاه یکشنبه پس از بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار داشت: پالایشگاه ها باید همه همت خود را برای حفظ ظرفیت 80 میلیون لیتری بنزین در سال آینده بکار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که هم اکنون یک سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در حال بهره برداری است، ابراز داشت: این پالایشگاه باید تا پایان سال 97 به ظرفیت تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین یورو پنج برسد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: با بهره برداری از هر مرحله پالایشگاه ستاره خلیج فارس، روزانه 12 میلیون لیتر بنزین به ظرفیت تولید کشور افزوده می شود و با بهره برداری کامل از این پالایشگاه کشور می تواند صادر کننده بنزین باشد.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت افزایش تولید روزانه یک تا 2 میلیون لیتر دیگر در پالایشگاه لاوان وجود دارد که تا پایان سال روزانه یک میلیون لیتر به ظرفیت این پالایشگاه اضافه می شود.

صادق آبادی اضافه کرد: برای پرداخت بدهی های خود به پیمانکاران درخواست دریافت 260 میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی داریم که این به تکمیل مرحله های دوم و سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس کمک می کند.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت 360 هزار بشکه در روز شامل واحدهای تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالایشگاه فعلی بندرعباس ساخته و در حال تکمیل است.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس عصر امروز یکشنبه وارد بندرعباس مرکز استان هرمزگان شدند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 17 دی 1396، کدخبر: 82788783، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین