پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۵۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
استاندار قزوین گفت: مدیران باید نوع ارتباط با مردم و رسانه ها را بیاموزند تا قدرت پاسخگویی به جامعه و افکار عمومی را پیدا کنند.

شعارسال: استاندار قزوین گفت: مدیران باید نوع ارتباط با مردم و رسانه ها را بیاموزند تا قدرت پاسخگویی به جامعه و افکار عمومی را پیدا کنند.

عبدالمحمد زاهدی عصر سه شنبه در دیدار با اعضای شورای روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان قزوین افزود:وی، ارتباط ضعیف مدیران با رسانه ها را یکی ار نقاط ضعف جدی دانست و گفت:نقد رسانه ها عملکرد دستگاه ها را اصلاح می کند و مدیران باید بپذیرند تمام اقدامات ما کامل نیست و یک ابزار که می تواند امر به معروف و نهی از منکر به ما کند همین رسانه ها هستند.

استاندار قزوین گفت: در این راستا ما به دنبال آموزش رسانه ای مدیران هستیم تا ارتباطات و ضرورت برقراری و نوع ارتباط با مردم و رسانه ها را بیاموزند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به لزوم اقناع افکار عمومی توسط دستگاه ها، گفت: همانطور که یک شرکت و یا واحد بخش خصوصی به دنبال رضایت مشتری است حاکمیت هم رضایت مندی مردم را دنبال می کند.

وی اضافه کرد: تمایل اصلی تمام بنگاه ها و حکومت ها ماندگاری است و این موضوع نیز بدون رضایتمندی مردم امکان پذیر نیست و باید تمام تلاش های سازمان ها رضایت مردم را جلب کند.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید نظر مردم را شنید و به خواسته های آنان پاسخ داد، خاطرنشان کرد: هر شخص، دستگاه و یا حاکمیت افکار عمومی را همراه خود داشته باشد بهتر می تواند اهداف خود را پیش ببرد.

زاهدی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نقش روابط عمومی ها، ادامه داد: روابط عمومی بیش از اینکه تخصص باشد یک هنر است، چون تا جوهره اصلی این کار در افراد وجود نداشته باشد نمی تواند وظایفاین حوزه را به درستی انجام دهد.

وی همچنین گفت: متاسفانه در انتصابات معمولا به جوهره افراد هیج توجهی نمی شود تا هر فردی متناسب با جوهره،علاقه و استعداد خود در پست مناسب مشغول کار شود.

زاهدی، اطلاع رسانی را یکی از وظایف اصلی روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: در این راه ابتدا باید سازمان و دستگاه خود را معرفی کنیم چرا که هنوز بسیاری از مردم نمی دانند برای امور گوناگون خود به چه سازمانی مراجعه کنند.

استاندار قزوین ادامه داد: ضعف اطلاع رسانی، فقط از نظر کمی نیست بلکه اطلاع رسانی باید بتواند افکار عمومی را اقناع کند و اساسا یکی از اهداف تبلیغات هم در اقناع طرف مقابل است.

وی افزود: در کنار این توجه به مقررات و قوانین جدید و تغییرات قوانین و معرفی آن از دیگر وظایف روابط عمومی ها است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

زاهدی، اطلاع گیری را نیز از دیگر وظایف روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: روابط عمومی فقط بلندگوی دستگاه متبوع خود نیست بلکه باید بازخورد و نتیجه سیاست های اجرا شده سازمان در بین مردم را نیز به مدیر خود گزارش دهد.

استاندار قزوین گفت: ما مدیران حتی در رده های پایین به دلایل مختلف قدری از مردم دوریم و فرصت اینکه به اندازه کافی در همه جا بازخورد برنامه های خود و ذائقه جامعه را ببینیم نداریم، بنابراین روابط عمومی ها می توانند در انعکاس این موارد به مدیران موثر باشند.

زاهدی اضافه کرد: نوع تنظیم روابط سازمان با مردم نیز بسیار مهم است که روابط عمومی ها در این حوزه نیز باید ایفای نقش کنند.

استاندار قزوین با تاکید بر اینکه باید تمام دستگاه ها با رسانه ها باید ارتباط داشته باشند،گفت: دستگاه ها باید 2 درصد از اعتبارات خود را صرف صدا و سیما کنند که این یک ظرفیت خوب برای تنظیم روابط دستگاه ها با رسانه ملی است.

وی، نسبت به اصلاح و حل ساختار روابط عمومی ها تاکید کرد و گفت: تمام دستگاه ها باید این کار را با توجه به محدودیت جذب نیروی انسانی و با تقویت آموزش دنبال کنند.

استاندار قزوین ادامه داد: میزان رضایت مندی افکار عمومی از دستگاه های اجرایی باید سنجش شود وگرنه فاصله دولت با مردم مرتب افزایش می یابد.

زاهدی، توجه به موضوع فضای مجازی توسط روابط عمومی ها را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت عدم ورود روابط عمومی ها به فضای محازی دیگران گوی سبقت را از آنها خواهند ربود.

وی اظهار کرد: در سیاست و فضای اجتماعی، ذهنیت مهم تر از واقعیت است و همین ذهنیت می باشد که افکار عمومی را شکل دهی می کند.

استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود یاد شهدای نوزده دی ماه سال 56 را گرامی داشت و گفت: یاد و خاطره یار دیرین امام (ره) و شخصیت تاثیرگذار انقلاب اسلامی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را نیز گرامی می داریم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 19 دی 1396، کدخبر: 82790751، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس8
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
این ارتباط داشتن با مردم و انتقاد هست که زمینه پیشرفت رو بوجود میاره
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین