پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
اتوپایلت یا خلبان خودکار در هواپیما برای هدایت هواپیما بعد از take off به صورت خودکار استفاده می شود. اتوپایلت با توجه اینکه قابلیت کنترل کدامین محور کنترل را دارند دسته بندی می شوند. سیسیتم خلبان خوکار شامل سه بخش اصلی sensor,computer و servo می باشند. سنسورها حرکت هواپیما را با بهره گیری از جایرو یا سیستم حسگر مشابه حس می کنند.

شعار سال: اتوپایلت یا خلبان خودکار در هواپیما برای هدایت هواپیما بعد از take off به صورت خودکار استفاده می شود. اتوپایلت با توجه اینکه قابلیت کنترل کدامین محور کنترل را دارند دسته بندی می شوند. سیسیتم خلبان خوکار شامل سه بخش اصلی حسگر ,کامپیوتر و عملگر می باشند. سنسورها حرکت هواپیما را با بهره گیری از جایرو یا سیستم حسگر مشابه حس می کنند.

واحد کامپیوتر سیگنال دریافتی از سنسورها را پردازش و به عملگر می دهد. عملگر باتوجه به سیگنال دریافتی سطوح کنترل را حرکت می دهد. یکی از مهمترین و پر کاربردترین سیستم خلبان خودکار flight management system یا همان FMS می باشد که هواپیما را بعد از take off از ارتفاع 400ft تا زمان landing هدایت می کند.FMS شامال flight management computer(FMC) می باشد.

عملکرد FMC شامل برنامه ریزی پروار،مدیریت،محاسبات ناوبری،تنظیم اتوماتیک VOR و DME و دستورات سرعت autothrottle می باشد. FMC عملکرد سنسورها ,flight control computer, thrust management computer(TMC) و EICAS COMPUTER می باشد. TMC به صورت اتوماتیک میزان thrust مورد نظر برای engine را کنترل می کند….

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تازه های حسابداری، تاریخ 23 دی 96، کد مطلب: 35503: www.airlinepress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین