پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۲۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
یک روانشناس بالینی با بیان اینکه داشتن شغل موجب کاهش استرس پس از ترک اعتیاد می‌شود، گفت: استرس موجب بروز بحران‌های روانی پس از ترک اعتیاد می‌شود بنابراین توصیه می‌شود افراد معتاد پس از ترک در شغل و حرفه خاصی مشغول به کار شوند تا دچار استرس نشوند.

شعارسال : حمید فرزادی، روانشناس بالینی با بیان اینکه اعتیاد یک نوع بیماری تلقی می‌شود و فرد معتاد برای درمان نیاز به حمایت روانی، اجتماعی، خانوادگی و ... دارد، بیان کرد: اعتیاد یک بیماری چند عاملی است که عوامل مختلفی در بروز آن نقش دارد، بنابراین درمان‌های طبی صرفا پاسخگوی بهبود آن نیست. تمام افرادی که به نحوی درگیر اعتیاد هستند باید تحت حمایت‌های همه جانبه جامعه و خانواده قرار بگیرند.

وی با توجه به اینکه فرد معتاد پس از ترک، مجدد در معرض خطر ابتلا قرار دارد، افزود: افراد معتاد پس از ترک اعتیاد علاوه بر تمایل مجدد به مصرف مواد مخدر در معرض خطر بحران‌های عاطفی، فشارهای روانی، استرس، افسردگی، یأس، نا امیدی، کاهش اعتماد به نفس، بیکاری، طلاق و ... قرار دارند. بسیاری از بحران‌های پس از ترک به دنبال افسردگی در افراد معتاد بروز می‌یابد.

این عضو انستیتو روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: حمایت از فرد معتادی که وارد چرخه ترک اعتیاد شده است، شامل حمایت‌های اولیه، ثانویه و ثالثیه است. حمایت‌های اولیه شامل پیدا کردن راهکاری برای پیش‌گیری از ابتلا فرد به اعتیاد و حمایت ثانویه شامل درمان‌های به موقع و حمایت ثالثیه به حمایت‌های توانبخشی و بهبود شرایط گفته می‌شود.

فرزادی با تاکید براینکه هر سه نوع حمایت باید برای فرد معتاد مورد توجه قرار بگیرد، بیان کرد: ارگان‌های حمایتی نیز نقش بسزایی در عدم بازگشت فرد به اعتیاد نقش دارند زیرا این ارگان‌ها می‌توانند زمینه حضور افراد معتاد پس از ترک را در خانواده و جامعه فراهم کنند.

وی یادآور شد: اگر فرد معتاد پس از اتمام دوره ترک تحت حمایت روحی و روانی جامعه و خانواده قرار نگیرد دچار افسردگی و استرس می‌شود این در حالی است که این افراد تحت هیچ شرایطی نباید دچار استرس شوند به همین دلیل ارگان‌های حمایت‌ کننده باید زمینه اشتغال آنها را فراهم کنند زیرا داشتن اشتغال و حرفه موجب کاهش استرس و فشارهای روانی پس از تَرک می‌شود.

این روانشناس بالینی در ادامه با توجه به نقش خانواده برای پیشگیری از استرس در فردی که ترک اعتیاد کرده است، بیان کرد: خانواده نیز نقش مکمل و بی‌بدیل دارد در واقع ارگان‌ها و خانواده‌ها باید هم‌پای یکدیگر از فردی که اعتیاد را ترک کرده است، حمایت کنند.

.شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 30 دی 1396، کدخبر: 332802، www.ana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عارف
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
این که یه مرد که باید نماد اقتدار باشه زیر بار اعتیاد میشکنه به نظرم به غیر از عوامل تربیتی عامل فقر و بیکاری مهم ترین عامله.
ا.ف75
ناشناس
United States
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
امام علی هم حدیث در این مورد گفته که اگر یک مرد کار نکند به فساد و تباهی کشیده می شود
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین