پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۰۵۰
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه سود کلان نه نفر از محدودیت ثبت سفارش واردات خودرو شایعه بود، گفت: شایعه‌سازانی که با این شایعات جامعه را نسبت به کل سیاست‌های کشور زیر سؤال می‌برند، باید پاسخگوی دستگاه قضا باشند.

شعار سال: مجتبی خسروتاج امروزدر حاشیه چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌ اقتصادی با جمهوری بلاروس در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، نه نفر سود کلانی را از محدودیت واردات خودرو به دست آورده‌اند، گفت: در این رابطه نباید مصاحبه با دادستان کل کشور را فراموش کرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه این ارقام و این حرف‌ها جز شایعه چیز دیگری نیست، افزود: اگر قرار باشد با یک سری ارقام و شایعات جامعه را نسبت به کل کشور و سیاست‌های کشور زیر سوال ببریم، باید نسبت به دستگاه قضایی پاسخگو باشیم.

وی بیان داشت: به دنبال تغییر تعرفه در هر کالایی ممکن است، بحث‌هایی از جمله ایجاد رانت هم به وجود بیاید و این طبیعت نظام تجاری است.

خسروتاج گفت: در هر دوره‌ای یک سری مقررات تجارت و تعرفه‌ها عوض می‌شود و در سال گذشته تغییرات سود بازرگانی و تغییرات تعرفه‌ای انجام نشد و طبیعی بود که امسال این کار انجام شود.

وی افزود: در هر کالایی که بخواهیم در جهت حمایت از تولید داخلی قدمی برداریم ممکن است عده‌ای بگویند با افزایش تعرفه‌ها عده‌ای پولدار شدند، پس ما دست به تغییرات تعرفه‌ای برای کنترل واردات نزنیم؟

خسروتاج بیان داشت: تغییرات تعرفه‌ای برای نظام تجاری کشور لازم است و هر میزان ثبات آن بیشتر باشد، بهتر است و حتی خود واحدهای صنفی خواهان این تغییرات تعرفه‌ای هستند.

رئیس سازمان توسعه تجارت بیان داشت: تجارت خودرو در کشور رقم دو میلیارد دلاری دارد.

وی در مورد روابط بانکی ایران و بلاروس گفت: در حال حاضر بانک تجارت ایران در بلاروس شعبه دارد و مقدمات همکاری سایر بانک‌های ایران با بانک‌های بلاروس هم فراهم شده است.

پیش از ایندر یک برنامه تلویزیونی در هفدهم دی ماه 96 اعلام شده بود، سالانه حدود یک میلیارد و 500 میلیون دلار خودرو به کشور وارد می شود. در حال حاضر به دلیل توقف ثبت سفارش واردات خودرو و افزایش تعرفه واردات، قیمت خودروهای خارجی در بازار افزایش یافته به طوری که در برخی خودروها رشد 80 تا 100 میلیون تومانی را شاهد هستیم.

در این برنامه اعلام شده بود: عده ای ازواردکنندگان خودروکه تعداد آنها نه نفر است از قبل تعداد زیادی خودرو ثبت سفارش کردند و اکنون با افزایش تعرفه ها رانتی حدود 2500 میلیارد تومان به جیب این افراد رفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 2 بهمن 96، کد مطلب: 13961102001090: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین