پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۳۲۲
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
اردن به دلیل تحرکات عربستان برای دور زدن این کشور و عهده دار شدن سرپرستی قدس، مانع سفر هیات فلسطینی به ریاض شد.

شعارسال: به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری فلسطین الیوم ،تماس محمد بن سلمان ولی عهد عربستان با سران طوایف اسلامی و مسیحی و رهبران جنبش فتح و دعوت از آنها برای سفر به ریاض جهت گفت وگو درباره حذف اردن از سرپرستی قدس و تحویل این مسئولیت به عربستان جنجال برانگیز شده است.

یک منبع ویژه شهر قدس به عربی 21 گفت: عربستان اقدام به تماس هایی از طریق شخصیت های رسمی این کشور با اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح ، شخصیت های اسلامی و مسیحی برای هماهنگی این سفر که قرار بود شنبه گذشته صورت گیرد کرده بود که این امر موجب شد مقامات اردنی مانع سفر هیات فلسطینی از طریق گذرگاه الکرامه به عربستان شده آنها را به کرانه باختری عودت دادند.

'جمال عمرو' عضو شورای عالی اسلامی شهر قدس گفت: این شورا عملا تماس های عربستان با شخصیت های اسلامی ومسیحی قدس را بدون مشخص کردن اسامی آنها تحت نظر گرفت وافزود: این اطلاعات از طریق یکی از شخصیت هایی که ازعربستان با وی تماس گرفته شده بود اما وی دعوت به عربستان را نپذیرفته بود به شورا منتقل شد.

'عمرو' تاکید کرد یک اتفاق نظر در داخل نهادهای دینی و محافل مردمی شهر قدس برای مخالفت با تلاش های عربستان جهت عهده دار شدن سرپرستی قدس نیز وجود دارد به طوری که شورای اسلامی با هماهنگی دیگر نهادهای دینی ،تحقیقات برای شناسایی شخصیت هایی که با عربستان تماس داشته اند آغاز کرده است و به محض مشخص شدن اسامی، آنها را از شهر قدس اخراج می کند.

اردن از سال 1992 تاکنون سرپرستی قدس را به عهده دارد و در همان زمان ،شورای اسلامی عالی را به عنوان یک سازمان اسلامی محلی برای حفظ میراث شهر قدس تاسیس کرد که این شورا با جمع آوری پول اقدام به ترمیم قبه الصخره کرد واز آن تاریخ اردن سرپرستی قدس را میراثی تاریخی که امکان عقب نشینی از آن وجود ندارد می داند.

'شیخ رائد دعنا' مدیر سابق اوقاف قدس گفت: تلاش ها برای عهده دار شدن سرپرستی قدس توسط عربستان پس از مخالفت علمای دینی به شکست انجامید وهدف از سفر هیات فلسطینی به عربستان ودیدار با ولی عهد این کشور طرح مساله حذف اردن از قدس است.

روابط اردن وعربستان از زمان اعلام تصمیم دونالد ترانپ رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس وانتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس / 15 آذر / 6 دسامبر بحرانی شد وتظاهر کنندگان اردنی شعارهایی علیه عربستان نسبت به موضع آن در خصوص تصمیم آمریکا سر دادند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 5 بهمن 1396 ، کدخبر: 82807910 ، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین