پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
یکی از قراردادهای سوغات ایتالیا ایجاد زمین هاکی، تونل باید و نصب تلکابین بوده است و این برخی مسئولین را بسیار خوشحال کرده. آیا شما هم خوشحالید؟

شعارسال: یکی از عجیب‌ترین سوغاتی‌ها سفر رئیس جمهور و هیئت تجاری ایران قرارداد شرکت گردشگری میکامال کیش با یک شرکت ایتالیایی است که با شرایط موجود کشور و اولویت‌ها کمترین تناسبی را دارد.

دراین قرارداد، ساخت بزرگترین آکواریم آبی منحصربه‌فرد خاورمیانه که حجم ذخیره سازی ۱٫۵ میلیون لیترآب را دارد همراه با قرارداد ساخت تله کابینی پیشرفته به طول سه کیلومتر، ساخت تونل باد با ارتفاع پروازی ۱۱ متر و ساخت بزرگ‌ترین زمین هاکی روی یخ به مساحت ٣٦٠٠مترمربع مطابق با استانداردهای جهانی والمپیک به ارزش ۳۰ ملیون یورو پیش بینی شده که حداکثر طی دوسال آینده درپروژه مربوطه درکیش احداث و راه اندازی خواهد شد.

در شرایط فعلی صنایع کشور عده‌ای تمامی قرار دادهای منعقد شده با اروپا را جذب گردشگر قلمداد می‌کنند اما صنایع زیرساختی کشور رو به تعطیلی هستند آیا اولویت بازهم به گردشگری است؟

عجیب این است که برخی مسئولین از ایجاد چنین فضاهای تفریحی بسیار به وجود آمده‌اند که در کانال خود به عنوان قرارداد خوب از آن یاد می‌کنند آن هم در شرایطی که رئیس جمهور فرانسه به فکر اشتغال جوانان ماست.

در یکی از شهرهای مذهبی در یک منطقه گردشگری هم تونل باد موجود است و در مجموعه‌ای تعطیل شده هم زمین هاکی که البته سهامداران آن بلاتکلیف هر از گاهی تجمع برگزار می‌کنند.

لازم است برخی اوقات به تصمیم گیران اقتصادی یادآور شویم اقتصاد بدون زیرساخت پایداری ندارد و از همین رو اقتصاد مقاومتی را مقام معظم رهبری مطرح کرده‌اند.

صنعت گردشگری در اقتصاد جایگاه دارد اما تنها پایه اقتصاد کشور را جذب توریست قرار دادن نمی‌تواند اقتصادی پایدار را فراهم کند زیرا شرایط تحریم‌ها و روابط بین‌المللی بسیاری از کشورهای اروپایی و امریکایی آینده معینی ندارد.

اگر حتی مسئولین به فکر سلامتی و نشان جوانان می‌خواهند باشند ابتدا با ایجاد کار و رفاه باید نیازهای اولیه آنها را رفع کنند و سپس به فکر بستر تفریح آنها باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبري طرقبه نیوز، تاریخ انتشار خبر 17 بهمن 1394

 www.torghabenews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
ارمغانی از تدبیر و امید بود . کاری نمی شود کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین