پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
در صنعت هوانوردي سه روش و سياست براي خريد هواپيما و استفاده و تعمير و نگهداري از آن وجود دارد اين سه روش بدون آن كه هر كدام ناقص ديگري باشد در جاي خود از دلائل و منطق خاص برخوردار مي باشند.

شعار سال: در صنعت هوانوردي سه روش و سياست براي خريد هواپيما و استفاده و تعمير و نگهداري از آن وجود دارد اين سه روش بدون آن كه هر كدام ناقص ديگري باشد در جاي خود از دلائل و منطق خاص برخوردار مي باشند.

روش اول: خريد هواپيماي نو و استفاده از آن تا D چك دوم

در اين روش شركت هاي هواپيمايي سعي مي كنند حداكثر استفاده عملياتي را از هواپيما هاي خريداري شده به عمل آورند و سپس هواپيما را پس از انجام اورهال دوم D2 به فروش رسانند و مجدداً با جايگزين كردن هواپيماي نو فعاليت خود را استمرار بخشند اين روش تامين منابع مالي بالايي را مي طلبد طبيعتاً دراين روش به دليل نو بودن سازه و سيستم هاي هواپيما، تا زمان اورهال D1 مي تواند بدون اشكال فني و حتي تعويض قطعه با تمام ظرفيت پرواز كند. هم چنين چك هاي A ، B ، C بسيار سبك مي باشند.

روش دوم: خرید هواپیمای نو و استفاده تا پایان عمر اقتصادی (ERL)

متداولترين روش در بين شركت هاي هوايي دنيا مي باشد . همان خريد هواپيماي نو و استفاده بهينه از آن تا پايان عمر اقتصادي تعريف شده توسط كارخانه (Economic reapair life) است دراين روش تاسيسات گسترده تعميرات بايستي درنظر گرفته شود كه با افزايش تعداد هواپيماها تعمير و اورهال آن ها نيز اقتصادي تر مي گردد.

روش سوم: خريد هواپيماي كاركرده (USED)

خريد هواپيماي كاركرده (USED) كه سابقاً در حد انگشت شمار بود و اخيراً از مقبوليت بيشتري برخوردار شده است . روش خريد هواپيماي دست دوم و كاركرده و انجام تعميرات، اصلاحات و تغيیرات بروي آن ها و به خدمت گرفتن براي مدت 10 تا 15 سال. اين روش فعلاً بيشتر در شركت هاي كوچك رواج داشته ولي با وجود بحران در اقتصاد دنيا بيشتر شركت ها از روش دوم به اين روش پناهنده شده اند. نمونه آن در خطوط هوائي ايران به وفور يافت ميشود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری پرواز خبر، تاریخ انتشار 10 بهمن 96، کد مطلب: 39611، www. airlinepress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین