پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۸۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
13 بهمن ماه دومین روز از ایام الله دهه فجر است که وقایع و اتفاقات آن را با هم مرور می کنیم

شعار سال : سیزدهم بهمن ماه دومین روز از ایام الله دهه فجر است. امام خمینی(ره) در این روز با مردم دیدار و سخنرانی مبسوطی ایراد کردند.

برخی اتفاقات امروز را با هم مرور می کنیم:

تعیین مدرسه علوی 2 به عنوان مقر امام خمینی(ره)

در ابتدای امر مدرسه رفاه به عنوان محل اقامت و محل دیدار های امام خمینی(ره) مشخص شد اما کمیته استقبال به دلیل گنجایش کم و تعداد زیاد مشتاقان دو مدرسه مجاور مدرسه رفاه یعنی مدرسه علوی1 و 2 را به عنوان اقامتگاه امام مشخص کرد.در ساعات اولیه روز 13 بهمن ماه امام به مدرسه علوی 2 عزیمت کردند.

سخنرانی حجت الاسلام فلسفی

حجت الاسلام محمد تقی فلسفی به همراه تعداد زیادی از طلبه های حوزه های علمیه به دیدار امام خمینی(ره) رفتند. حجت الاسلام فلسفی پس از سال ها که ممنوع المنبر بود در حضور امام سخنرانی کرد.

سخنرانی امام خمینی (ره)در مدرسه علوی

امام خمینی (ره) در میان روحانیون سخنرانی مبسوطی ایراد کردند و فرمودند:

رژیم سلطنتى از اول خلاف عقل بوده. خلاف قانون، خلاف قانون اساسى است! در قانون اساسى، در حقوق بشر، این است که هر ملتى باید خودش سرنوشت خودش را تعیین کند یعنى ما الآن خودمان باید سرنوشت خودمان را تعیین کنیم.

نماهنگ زیر از سخنرانی امام در مدرسه علوی تهیه شده است:




هشدار امام خمینی(ره) به دولت بختیار

بنیان گذار کبیر انقلاب در جمع همافران نیروی هوایی ارتش به دولت بختیار هشدار می دهند که از قدرت کنار برود.

ابراز نگرانی دولت رژیم صهیونیستی نسبت به بازگشت امام خمینی(ره)

طبق گزارش خبرگزاری رویتر، دولت رژیم صهیونیستی از بازگشت امام خمینی(ره) شدیدا اظهار نگرانی کرد و گفت ورود آیت الله خمینی(ره) ممکن است باعث تندروی های خشن شود و کوشش های صلح خاورمیانه را به خطر بیاندازد.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی روابط بسیار دوستانه و تنگاتنگی با حکومت پهلوی داشت و این حکومت به عنوان ژاندارم آمریکا در منطقه در زمینه های مختلف از رژیم اشغالگر قدس حمایت می کرد.بنابراین رژیم صهیونیستی از ورود امام خمینی (ره) و سرنگونی حکومت پهلوی به شدت نگران بود چرا که اصلی ترین حامی خود را در منطقه از دست می داد.

رسانه های خارجی

آسوشیتدپرس مطلبی از قول بختیار نوشت که به وضوح نشان از ترس وی داشت.

بختیار گفت:طرفداران آیت الله خمینی(ره) می توانند فریاد بزنند، غوغا کنند، توهین کنند، این کار چیزی را ثابت نمی کند، اما اینکه چندین میلیون نفر برای استقبال از آیت الله به تهران آمدند، مبالغه آمیز است. وی افزود: همچنان مشتاق ملاقات با ایشان است.

همچنین آسوشیتد پرس در گزارشی نوشت: امیران ارتش گفته اند که اگر امام خمینی(ره) اقدامی علیه قانون اساسی، آن ها دست به اقدام خواهند زد.

رادیو مسکو نیز به تظاهرات دانشجویان مقیم آمریکادر مقابل کاخ سفید برای اعتراض به مداخله آمریکایی ها در امور داخلی ایران، پرداخت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 13بهمن 96، کد خبر: 6422733،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
امام خمینی الگوی راستین بسیاری از مسلمانان مبارز در سرایر جهان بوده اند و با رهنمود های خود بسیاری از جریان های فکری استکبار ستیز را در جهان هدایت و رهبری میکردند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین