پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۳۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
برجسته ترین و جدی ترین درخواست فعالان اقتصادی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی پرند این بود که دولت تمامی حمایت ها خود را از بخش خصوصی قطع کند وفقط فعالان صنعتی را به حال خود گذارد.

شعار سال: علی درستکار، سخنگوی اتاق ایران که در بازدید رئیس اتاق و رؤسای کمیسیون های صنعت، معدن و حقوقی اتاق از شهرک صنعتی پرند حضور داشت، مهم ترین دغدغه فعالان صنعتی این شهرک را عدم دخالت دولت در امور بنگاه ها و توقف صدور دستور العمل ها و بخشنامه های متعدد و بدون پشتوانه کارشناسی اعلام کرد.

وی در ادامه تشریح مشاهدات خود گفت: متأسفانه در جریان بازدید از شهرک صنعتی پرند، صحت بسیاری از گزارش های قبلی در مورد شرایط فعالیت در شهرک های صنعتی اثبات شد چرا که بنا به گزارش فعالان صنعتی باقی مانده در این شهرک، تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی به کل از فعالیت باز ایستاده اند و تعداد دیگری نیز تنها با 30 درصد ظرفیت مشغول به کار هستند.

درستکار ادامه داد: واحدهای همچنان فعال نیز پس از مدت ها تحمل هزینه های سنگین حضور نیروهای انسانی مازاد، ناگزیر به تعدیل بیش از 60 درصد نیروهای خود شده اند چرا که امکان تأمین هزینه های حقوق و دستمزد نیروها را به علت خالی بودن ظرفیت نداشتند.

سخنگوی اتاق ایران افزود: پس از بازدید هیأت اتاق ایران از بخش های مختلف شهرک صنعتی پرند، فعالان شهرک در نشستی صمیمانه، دغدغه ها و خواسته های خود را با رئیس اتاق ایران مطرح کردند که در رأس این خواسته ها، عدم دخالت های بی مورد دولت در امور بنگاه های صنعتی قرار داشت چرا که فعالان صنعتی معتقدند دولت بیش از اندازه لازم و مفید در امور حتی جزئی بنگاه ها دخالت می کند و همین دخالت ها، ادامه کار را برای آنها دشوار کرده است.

وی گفت: انتقاد از تصمیمات ناگهانی و بدون پیش آگاهی دولت، تغییرات پی در پی مصوبات و دستور العمل ها و عدم همکاری شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات از دیگر مشکلات عنوان شده توسط فعالان صنعتی شهرک پرند بود.

درستکار گفت: نکته بسیار ارزشمند در این بازدید، وجود فضایی به غایت منطقی و توأم با آرامش در گفتگوی فعالان صنعتی با رئیس اتاق ایران بود چرا که شاید بیراه نبود اگر انتظار می رفت با وجود مشکلات فراون حوزه تولید، فعالان صنعتی در کشورمان تحت تأثیر مشکلات و چالش ها، قدری از منطق اقتصادی فاصله بگیرند اما در کمال مسرت شاهد بودم که فعالان صنعتی شهرک پرند همچنان بر حفظ مصالح عمومی و پایبندی به منطق در تصمیمات اقتصادی اصرار داشتند.

سخنگوی اتاق ایران ادامه داد: دکتر نهاوندیان نیز پس از شنیدن دغدغه های فعالان صنعتی حاضر در جلسه ضمن تشریح شرایط موجود و تبیین چرایی برخی تصمیمات دولت، همگان را به حفظ آرامش، تعامل و همفکری برای عبور از شرایط فعلی دعوت کرد.

وی افزود: رئیس پارلمان بخش خصوصی تأکید کرد که با وجود مشکلات موجود، راهی جز هم افزایی فکر و عمل، تعامل و حفظ انسجام برای حل مسائل وجود ندارد و دولت و فعالان بخش خصوصی همچنان باید همین رویکرد را برای عبور از چالش ها در پیش بگیرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اقتصاد ایرانی، تاریخ 8 آذر 96، کد مطلب: 1063: www.ireconomy.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین