پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۴۲۸
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
این اقدام که قطعا خارج از عرف و بر خلاف رویه های مبادلات اقتصادی در کشور محسوب می شود، باعث آن خواهد شد که برخی آژانس ها نیز به سراغ گرفتن بلیت مسافرت و تور خود بر مبنای دلار و ارزهای خارجی دیگر بروند.

شعار سال: تلاطمات ارزی هفته ها و ماه های اخیر باعث تغییر رفتار برخی بخش های اقتصادی کشورمان شده؛ درست همانند دوره ای از دولت دهم که با توجه به رشد سریع نرخ دلار و سایر ارزهای خارجی، حتی برخی مالکان هم اقدام به اجاره دادن منزل خود بر مبنای دلار می کردند.

اما این بار، پای ایرلاین های ایرانی به این ماجرا باز شده است به گونه ای که انجمن دفتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در نامه ای به دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرده است به علت نوسانات ارزی، برخی ایرلاین ها قراردادهای خود با آژانس های مسافرتی را بر مبنای ارز خارجی منعقد می کنند.

رفتار عجیب برخی ایرلاین‌های ایرانی: پول ملی را قبول می کنیم! +سند

این اقدام که قطعا خارج از عرف و بر خلاف رویه های مبادلات اقتصادی در کشور محسوب می شود، باعث آن خواهد شد که برخی آژانس ها نیز به سراغ گرفتن بلیت مسافرت و تور خود بر مبنای دلار و ارزهای خارجی دیگر بروند و آنچه در این میان تضعیف می شود، جایگاه و ارزش پول ملی خواهد بود.

در بخش دیگری از نامه حرمت اله رفیعی، از اسعدی سامانی خواسته شده روش اتخاذ شده متوقف و قراردادها همچون گذشته، بر مبنای پول ملی کشور ارائه شود و افزوده شده است که "روش این ایرلاین ها این مطلب را به ذهن متبادر می کند که ظاهرا هزینه خرید وسایل یدکی هواپیماها و عوارض فرودگاهی خارج از ایران که نیاز به ارز دارد، از طریق دفاتر مسافرتی تامین شود!

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری پرواز خبر، تاریخ انتشار 12 بهمن 96، کد مطلب: -، www.airlinepress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین