پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۸۶۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸
برخوردار گفت: کشورهای اروپایی اجازه انتقال فناوری و ماشین‌آلات به ایران نمی‌دهند و قصد دارند کالاهای آماده و مصرفی خود را روانه کشور ما کنند.

شعارسال: محمدحسین برخوردار، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که خط اعتباری در نظر گرفته شده از سوی فرانسه برای فروش کالاهای مصرفی به ایران است تاکید کرد: کشورهای اروپایی اجازه انتقال فناوری و ماشین‌آلات به ایران نمی‌دهند و قصد دارند کالاهای آماده و مصرفی خود را روانه کشور ما کنند.

وی افزود: هنوز بهره این تسهیلات مشخص نشده و بین 15 تا 18 درصد است که در نهایت به رشد اشتغال فرانسوی‌ها منجر می‌شود در حالی که نام دور زدن تحریم را روی این خط اعتباری می‌گذارند.

برخوردار به تحریم‌های دلاری ایران از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها از تحریم دلاری ایران نهایت استفاده را می‌برند و با این نام می‌خواهند کالاهای خود را به کشور ما صادر کنند که در این روش خودروسازان و واردکنندگان قطعات خودرو بیشترین بهره را خواهند برد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به این‌که پول نفت در راستای توسعه بخش فناوری هزینه نمی‌شود، تصریح کرد: هنوز متخصصان ایرانی باور نکرده‌اند باید فناوری را از اروپا به ایران منتقل کنیم و برخی رانت جویان و سودجویان اجازه ورود این کار را نمی‌دهند به این دلیل که منافعشان در خطر است.

وی تاکید کرد: اگر به جای دریافت پول نفت به واردات دانش فنی از کشورهای دیگر اقدام می‌کردیم اکنون وضعیت بهتری داشتیم اما کشورهای صاحب فناوری نیز اجازه چنین کاری را نمی‌دهند و منافعشان را به خطر نمی‌اندازند. برنامه کشورهای اروپایی این است که کالاهای آماده خود را به ایران صادر کنند و در صورت انتقال فناوری نیاز ایران به آن کشورها از بین خواهد رفت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نود اقتصادی، تاریخ انتشار: 15بهمن1396، کدخبر: 2111578: www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ربکا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
این منفعت جویی یک عده کشور رو وارد یک خطر جدی میکنه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین