پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۱۲۳۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: آینده اقتصاد ایران فرصتی برای همه است. همه کسانی که تعامل سازنده را باور داشته و بخواهند در مسیر پیشرفت مشارکت داشته باشند.

شعار سال:به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمد نهاوندیان رییس دفتر رئیس‌جمهور در نشستی که به ابتکار روزنامه فایننشیال تایمز با عنوان ایران، فرصت ها و چالش ها در یک قدرت اقتصادی در لندن برگزار شد ، به تشریح فرصت های سرمایه گذاری و تبیین سیاست های تعاملات اقتصادی ایران برای پذیرش سرمایه گذاری خارجی پرداخت.

نهاوندیان در این نشست که سرمایه گذاران بزرگ، مدیران ارشد بانکها، صاحبان بنگاه های اقتصادی و شخصیت های سیاسی و اقتصادی زیادی از انگلیس و سایر نقاط جهان حضور داشتند، با اشاره به اینکه ایران امن ترین کشور منطقه خاورمیانه است، گفت: نقش ایران در منطقه غیر قابل انکار است و جمهوری اسلامی ایران در صلح ، امنیت و پیشرفت منطقه،از هر لحاظ بالاترین جایگاه را دارد.رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید براینکه عصر جدیدی در اقتصاد ایران ایجاد شده است، گفت: عصر رشد و ثبات اقتصادی در ایران آغاز شده است. پیش بینی های حتی موسسات غربی از رشد٥/٥٪براساس سال٢ ١٦و سالهای بعد حکایت دارد و این بیش از دو برابر متوسط رشد ١ سال گذشته است.

وی در تبیین ظرفیت‌ها و فرصت‌های پیش رو در اقتصاد ایران و نیز رویکردهای جدید ایران برای تعامل با اقتصاد جهانی در حوزه سرمایه‌گذاری، انتقال فناوری، تولید و صادرات مشترک افزود: در رویکرد واقع بینانه، آینده را باید شناخت و در رویکرد پیشرو در ساختن این آینده باید شریک شد. مهم این است که این آینده و واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت همچنان که اقتصاد پرقدرت و آینده دار ایران واقعیتی است که نمی‌توان آنرا نادیده گرفت.

رییس دفتر رئیس‌جمهور افزود: خوب که دقت کنید عدم توجه به واقعیت های انکار ناپذیر ایران به ناکامی انجامیده است و تجربه نشان داده که سیاست ظالمانه تحریم بازی باخت- باخت بود و تجربه اخیر برجام نشان از پیروزی سیاست برد- برد دارد. در تجربه اقتصادی هم باید به دنبال برد- برد باشیم. آینده اقتصاد ایران فرصتی برای همه است. همه کسانی که تعامل سازنده را باور داشته و بخواهند در مسیر پیشرفت مشارکت داشته باشند.

نهاوندیان در ادامه تاکید کرد: در شناخت اقتصاد ایران باید دو مولفه ظرفیت‌ها و سیاست‌ها را در نظر داشت.

رییس دفتر رئیس‌جمهور از نفت و گاز و پالایش، نیرو و برق و آب، معادن و صنایع معدنی، خودرو،خدمات فنی و مهندسی که در 10سال گذشته ٢٣٣پروژه توسط ایران در کشورهای دیگر به انجام رسیده ، توریسم و حمل ونقل به عنوان بخش های مهمی از ظرفیتهای اقتصاد ایران نام برد.

نهاوندیان در تبیین سیاست های اقتصادی نیز گفت: رویکرد مستقلانه و در عین حال تعامل سازنده با جهان و استقبال از سرمایه گذاری های مشترک، تقویت بخش خصوصی، فضای کسب و کار با دو عنصر شفافیت و رقابت، اصلی ترین سیاست های اقتصادی دولت یازدهم را تشکیل می دهند.

وی افزود: کاهش ریسک اقتصادی در کنار کاهش تورم، ایجاد ثبات در بازار ارزی و رونق دادن به بورس، ایجاد ثبات در سیاست های اقتصادی و کاهش ریسک سیاسی و تحکیم مناسبات با همسایگان از جمله اقدامات دو سال گذشته دولت ایران بوده است.

رییس دفتر رئیس‌جمهور گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران در حوزه سرمایه گذاریهای مشترک در بخش های مختلف واقع بینانه و رو به آینده است و برای گسترش این سرمایه گذاریها و افزایش تعامل و همکاری ها، برنامه ریزی های خوبی بعمل آمده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 20 اسفند 1394، کد مطلب: 1024425: آدرس سایت: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین