پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۸۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
استاد حوزه علمیه قم در حرم کریمه اهل بیت(ع) چرایی وجوب حفظ نظام اسلامی را تبیین کرد و امکان انجام واجبات و عمل به دستورات شرعی را در سایه حکومت اسلامی میسور دانست.

شعارسال:استاد حوزه علمیه قم در حرم کریمه اهل بیت(ع) چرایی وجوب حفظ نظام اسلامی را تبیین کرد و امکان انجام واجبات و عمل به دستورات شرعی را در سایه حکومت اسلامی میسور دانست.

حجت الاسلام محمود اکبری، امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه دین دارای یک سری احکام و اموری به نام واجبات است که اگر انسان به این واجبات عمل نکند مورد عقاب قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همانطور که از معنای واجب به دست می آید، انجام ندادن واجب از سوی مکلف و بنده به معنای ارتکاب گناه است؛ بنابراین واجبات در هر شرایطی در جامعه اسلامی باید مورد انجام قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که بعضی از واجبات در درون خود نیز دربردارنده امور واجب هستند، گفت: نماز و حکومت اسلامی از این نوع واحبات است.

وی با بیان این که در حال حاضر حفظ انقلاب و حفظ اصل نظام از امور واجبی است که نه تنها ملت ایران بلکه تمامی مسلمانان جهان باید برای انجام آن تلاش کنند، افزود: تنها در پناه حکومت اسلامی است که امکان انجام واجبات و عمل به دستورات شرع فراهم می شود.

استاد حوزه علمیه قم حفظ انقلاب و دستاوردهای آن را از مهم ترین بخش تکالیف شرعی عنوان کرد و گفت: در اندیشه امام خمینی(ره) حفظ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در رأس همه واجبات قرار دارد و همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی مکلّف به حفظ جمهوری اسلامی هستند.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز به تأسی از اندیشه های امام خمینی(ره)، حفظ موجودیت انقلاب که در استمرار نظام جمهوری اسلامی تجسم یافته را اولین وظیفه مردم و مسئولان دانسته و دفاع از نظام اسلامی را اولین و مقدس ترین فرایض ملت ایران ذکر می کنند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: علت تأکید امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بر حفظ نظام اسلامی به عنوان اساسی ترین تکلیف شرعی مسلمانان این است که از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)، حفظ نظام اسلامی به معنای حفظ اسلام است و از دیدگاه ایشان هدف همه انبیا از اول تا آخر حفظ دین خدا و کلمه حق بوده و انبیای الهی در این راه خودشان را نیز فدا کرده اند؛ بنابراین حفظ نظام اسلامی حتی از«حفظ یک نفر ولو امام عصر باشداهمیتش بیشتر است چرا که امام عصر هم خودش را برای حفظ اسلام فدا می کند».

حجت الاسلام اکبری یادآور شد: همچنین امام خمینی(ره) وجود اسلام در نزد ملت ایران را یک ودیعه الهی می دانند که برای تربیت و تعالی خود افراد کاربرد دارد و در کلام ایشان اسلام امروز«امانتی است که از دست رسول الله ما اخذ کردیم و لازم است که او را حفظ کنیم.» و از آنجا که حفظ این ودیعه الهی در گرو حفظ جمهوری اسلامی است؛ بنابراین حفظ جمهوری اسلامی یک واجب عینی و اهم واجبات دنیا است

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسا ، تاریخ انتشار17بهمن 96، کدخبر: 553968، www.rasanews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
نظام جمهوری اسلامی باید به احادیث پیامبر و امامان در عمل هم بطور همه جانبه عمل کند
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین