پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۱۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
یک منبع مطلع گفت: وزیرامورخارجه کشورمان پس از اقدام غیراخلاقی شرکت سامسونگ در عدم ارائه گوشی سامسونگ به ورزشکاران ایرانی در جریان برگزاری المپیک زمستانی در کره جنوبی در جلسه‌ای به سفیر کره جنوبی در تهران اعلام کرده است که اگر کره‌ای‌ها تا پایان امروز این اقدام خود را جبران نکنند، گوشی خود را تغییر خواهد داد.

شعارسال: این منبع مطلع  گفت که وزیر خارجه کشورمان در واکنش به اقدام غیراخلاقی شرکت سامسونگ این موضوع را اعلام کرده است.

در حال حاضر محمد جواد ظریف از گلکسی اس 8 استفاده می‌کند.

روز گذشته مسوولان برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی کره‌جنوبی به بهانه تحریم آمریکا از اعطای گوشی تلفن همراه سامسونگ به ورزشکاران ایرانی خودداری کردند.

در پی اقدام غیر اخلاقی و غیر ورزشی شرکت سامسونگ سفیر کره جنوبی به وزارت امور خارجه احضار شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام خبر فوق گفت: در پی  انتشار خبری مبنی بر تصمیم مسئولین کمیته بین المللی المپیک و شرکت سامسونگ کره جنوبی مبنی بر مستثنی قرار دادن ورزشکاران ایرانی در کنار ورزشکاران کره شمالی شرکت کننده در بازیهای المپیک زمستانی پیونگ چانگ از دریافت هدایای شرکت کره ای سامسونگ به بهانه تحریم های بین المللی، شب گذشته کیم سونگ هو سفیر کره جنوبی در تهران توسط محمود فرازنده دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیا و اقیانوسیه به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

قاسمی افزود:  در این دیدار مراتب اعتراض شدید وزارت امور خارجه و جمهوری اسلامی ایران نسبت به این رفتار غیر اخلاقی و مغایر با روح حاکم بر بازیهای المپیک که شعار خود را ورای رنگ، دین، نژاد و سیاست قرار داده، به وی اعلام شد. در این دیدار خاطر نشان شد در صورتی که شرکت سامسونگ مراتب عذرخواهی خود را از این اقدام نابخردانه اعلام ننماید، این موضوع شدیدا بر روابط تجاری شرکت سامسونگ با جمهوری اسلامی ایران تاثیر خواهد گذاشت.

سفیر کره جنوبی ضمن ابراز تاسف  فراوان در این دیدار اعلام داشت طی تماس های مکرر با مقامات ذیربط در وزارت امور خارجه و دولت کره جنوبی و شرکت سامسونگ موضوع را به دلیل اهمیت و حساسیت دنبال کرده و طبق اظهارات مقامات رسمی دولت کره جنوبی و شرکت سامسونگ هیچگونه دخالتی در بروز این سوء تفاهم و توزیع اقلام اهدائی به عنوان اسپانسر این بازیها نداشته اند.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 19 بهمن 1396 ، کدخبر: 96111911232 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین