پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۹۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
یکی از شاخص‌هایی که در اقتصاد مسکن، به صورت تکرار شونده، قابل مشاهده می‌باشد، نسبت قیمت به اجاره سالیانه مسکن (P/R) است که رابطه‌ای ساختاری به شمار می‌رود؛ به گونه‎‏ای که قیمت و اجاره مسکن، رابطه‌ای بلندمدت و باثبات داشته و روند تکرار شونده آن در بازار مسکن کشور طی ۲۵ سال گذشته، قابل ردیابی است. بنابراین به موازات افزایش در یکی از اجزاء کسر (P یا R)، انتظار می‌رود جزء دیگر نیز افزایش یابد تا نسبت یادشده به تعادل برسد.

شعار سال: یکی از شاخص‌هایی که در اقتصاد مسکن، به صورت تکرار شونده، قابل مشاهده می‌باشد، نسبت قیمت به اجاره سالیانه مسکن (P/R) است که رابطه‌ای ساختاری به شمار می‌رود؛ به گونه‏ای که قیمت و اجاره مسکن، رابطه‌ای بلندمدت و باثبات داشته و روند تکرار شونده آن در بازار مسکن کشور طی ۲۵ سال گذشته، قابل ردیابی است. بنابراین به موازات افزایش در یکی از اجزاء کسر (P یا R)، انتظار می‌رود جزء دیگر نیز افزایش یابد تا نسبت یادشده به تعادل برسد.

بر اساس اطلاعات ثبت شده از نرخ‌های بازار مسکن، نسبت P/R از سال ۱۳۷۰ تا کنون، در دامنه نسبتاً معینی نوسان داشته است؛ به گونه‌‏ای که این نسبت، در زمان رونق بازارمسکن، افزایشی و در دوره رکود، کاهشی بوده است.

می خواهم نتیجه بگیرم که با توجه به اینکه طی سال های اخیر، رشد مخرج کسر فوق الذکر (اجاره) بیشتر از صورت آن (قیمت مسکن) بوده است از سال گذشته انتظار می رفت قیمت مسکن به حرکت درآمده و بیشتر از اجاره رشد نماید. بر این اساس رشد کمتر اجاره نسبت به قیمت مسکن در سال جاری، دارای منطق اقتصادی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت املاک یزد، تاریخ انتشار 19 بهمن 95، کد مطلب: -، www.yazd1400.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین