پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۴۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: در حدود 2360 هکتار از مساحت استان گیلان جزو بافت فرسوده تعریف شده که بیشترین آن با 800 هکتار مربوط به شهر رشت است.

شعار سال: حجت شعبانپور در نشست آغاز برنامه ملی بازآفرینی شهری «امید» که با دستور رئیس جمهور همزمان به صورت ویدئوکنفرانس در استانداری گیلان برگزار شد، درخصوص اجرایی شدن این طرح در گیلان، افزود: از سال 1392 از بین 52 شهر گیلان 23 شهر دارای محدوده مصوب بافت های فرسوده هستند.

وی با بیان اینکه در دو شهر رشت و لنگرود محدوده سکونتگاههای غیررسمی نیز مطالعه و مصوب شده است، اظهار کرد: یکی از اهداف دولت در اجرای برنامه احیای بافت های فرسوده توسعه معابر و زیرساخت ها و نیز تغییر ساختار ساختمان ها از حالت خرد و کوچک است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، مقاوم سازی ساختمان ها در برابر حوادث غیرمترقبه را یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: عزم دولت در اجرای طرح بازآفرینی شهری بسیار جدی است و آغاز این طرح با حضور و دستور رئیس جمهور نشان از اهمیت این طرح برای دولت دارد.

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه گیلان جزو 10 استان کشور در اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری است خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح یک قطعه زمین با مساحت یک هزار و 353 متر در بافت شهری با کاربری تجاری و مسکونی به وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است.

شعبانپور، با بیان اینکه برای بافت های فرسوده موجود در 23 شهر مصوب شده گیلان در این طرح برنامه مدون داریم افزود: در این طرح با استفاده از تسهیلات ابلاغ شده، ظرفیت و استقبال بالای سرمایه گذاران و واگذاری امور به مردم می توانیم به موفقیت برسیم.

وی به عزم جدی و آمادگی موجود در استان گیلان با هدایت استاندار گیلان اشاره و عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با تشکیل کارگروه زیربنایی هر 15 روز یک بار از حداکثر تسهیلات موجود در کشور برای بخش احیای بافت فرسوده استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، با اشاره به اینکه حدود 10 درصد مساحت فضای شهری استان را بافت فرسوده تشکیل می دهد گفت: در حدود دو هزار و 360 هکتار از مساحت استان گیلان جزو بافت فرسوده تعریف شده که بیشترین آن با 800 هکتار مربوط به شهر رشت است.

وی با بیان اینکه بافت های فرسوده در مقابل حوادث ناکارآمد هستند اظهار کرد: بیش از دو هزار و 400 واحد در گیلان، تاکنون از تسهیلات بافت فرسوده در دولت تدبیر و امید استفاده کرده و از تخفیفات ویژه برخوردار شده اند.

شعبانپور به نقش تسهیل گری دولت در اجرای این طرح اشاره کرد و یادآور شد: پرداخت تسهیلات با حمایت دولت و اجرای این طرح توسط خود مردم صورت می گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 19 بهمن 96، کد مطلب: 96111911433: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
معمولا شهرستان ها بافت های فرسوده بیشتری دارن.ای کاش قبل از حادثه این بافت ها رو ترمیم کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین