پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۴۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۳
استاندار کردستان گفت: 6 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده 10 شهر این استان در قالب اجرای طرح ملی باز آفرینی شهری احداث می شود.

شعار سال: بهمن مرادنیا روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری در استان کردستان که همزمان با هشت استان دیگر و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی، 50 هکتار از اراضی دولتی در شهرهای استان شناسایی شده است و این واحدها مشمول دریافت تسهیلات بانکی با سود 6 درصد هستند.

وی افزود: در استان کردستان سه هزار و 300 هکتار بافت ناکارآمد با جمعیت ساکن 470 هزار نفر وجود دارد.

مرادنیا با بیان اینکه 25 درصد از مساحت شهرهای استان بافت ناکارآمد است، تاکید کرد: نسبت جمعیت ساکن در بافت های ناکارآمد به جمعیت شهرهای استان 51 درصد است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه پروژه های متعددی در بافت های ناکارآمد در دست طراحی و اجرا است، یادآور شد: در پنج شهر سنندج، سقز، بیجار، قروه و مریوان مطالعه بافت های ناکارآمد شهری انجام شده است.

به گفته مرادنیا، در یکی از محلات سنندج با بافت ناکارآمد زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع انتخاب شده است تا با استفاده از ظرفیت توسعه گر نسبت به احداث 200 واحد مسکونی اقدام شود.

در طرح ملی بازآفرینی شهری مبنای کار تنها احداث واحدهای آپارتمانی نیست و از الگوی معماری هر محله پیروی می شود.

طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است در قالب این طرح، به تدریج بافت های ناکارآمد و فرسوده نوسازی شود.

طرح باز آفرینی بافت های فرسوده شهری برای نخستین بار در سال 1393 در دولت تدبیر و امید و در هیات وزیران به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، مراسم آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در تهران و با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و تعدادی از وزرای دولت در سالن همایش های وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

اهداف این برنامه بازآفرینی شهری، رویکرد و سیاستی جامع و یکپارچه برای هدایت روند رشد و توسعه شهرها، پاسخگویی به چالش های برآمده از تغییرات و نیازهای نسل جدید، کاهش فقر شهری، ارتقای تاب آوری شهری، ارتقای هویت و منزلت مکانی و افزایش حکم روایی محلی است.

برآورد کل بودجه مورد نیاز در اجرای این طرح برای پنج سال (از سال 1396 تا 1400) جمعا 123 هزار میلیارد تومان می باشد که قرار است 38 هزار میلیارد تومان از سوی دولت، 48 هزار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی و 37 میلیارد تومان از سوی شهرداری ها برای اجرای این پروژه تامین شود.

حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه، محمد علی افشانی معاون وزارت کشور، احمد میدری معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسن کریمی معاون وزارت ورزش و جوانان، خداکرم جلالی معاون وزارت جهاد کشاورزی و مسعود برومند معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، گزارش هایی را ارائه خواهند کرد.

همچنین قرار است همزمان اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در هشت استان کشور از جمله آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، تهران، کردستان، مازندران، فارس و همدان آغاز شود.

سنندج با 500 هزار نفر جمعیت، مرکز استان کردستان و دارای سه منطقه شهرداری است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 19بهمن 96، کدمطلب:82824721، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
احساس میکنم در زمینه تغییر بافت فرسوده دولت داره تو تمام نقاط ایران خیلی خوب کار میکنه واقعا
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین