پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد جمعیت کشور در محله‌های دارای بافت فرسوده زندگی می‌کنند، گفت: بازآفرینی ۲۷۰۰ محله دارای بافت فرسوده یا حاشیه‌ای موجب بهبود زندگی شش میلیون نفر خواهد شد لذا از رییس‌جمهور درخواست می‌شود نرخ سود تسهیلات برای بازآفرینی شهری به شش درصد کاهش یابد.

شعارسال : عباس آخوندی امروز (پنجشنبه) در مراسم آغاز طرح ملی بازآفرینی شهری که با حضور رییس‌جمهور در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: همان‌طور که رهبری اشاره کردند ستاد بازآفرینی شهری یکی از بهترین ستادهایی است که در دولت ایجاد شده است. این ستاد بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۳ تشکیل شده و معادل آن در همه استان‌ها و شهرستان‌ها نیز تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲.۵ میلیون واحد مسکن بیشتر از تعداد خانوارها وجود دارد اما توزیع آن بسیار بد بوده و ۱۹ میلیون نفر در بد مسکنی زندگی می‌کنند، بیان کرد: نارسایی و کندی حرکت یکی از چالش‌های کلان شهرهاست. از سویی حمل و نقل سریع و روان تاثیر مستقیمی بر تقاضای مسکن دارد. وجود مسکن باکیفیت در حومه و حمل و نقل مناسب موجب گرایش به زندگی در حومه کلان شهرها خواهد شد.

آخوندی ادامه داد: سیاست ما بازآفرینی شهری است، زیرا ما شهرها را یک سازمان اجتماعی با هویت مشخص می‌دانیم؛ بنابراین سیاست ما هم توانمند ساختن این سازمان اجتماعی و بازگشت به هویت شهری است. ما ۲۷۰۰ محله فرسوده یا حاشیه‌ای را در ۵۴۳ شهر و ۱۴۱ هزار هکتار شناسایی کردیم و بازآفرینی این محله‌ها منجر به بهبود زندگی شش میلیون نفر خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ما به دنبال برنامه‌ریزی برای ایجاد بستر در جهت مشارکت مردم در بازسازی بافت‌های فرسوده هستیم، گفت: ما بزرگ‌ترین انحراف مسکن مهر را تاکید بر پروژه‌محوری به جای برنامه‌محوری و اینکه دولت به جای مردم، ‌ تصدی ساخت مسکن را بر عهده گرفت، می‌دانیم به همین جهت ما به دنبال برنامه‌ریزی هستیم نه اجرای این طرح.

وی افزود: در مرحله اول ۱۳۲۴ محله برای بازسازی در نظر گرفته شده و هدف ما دسترسی ساکنان این محلات به خدمات زیربنایی و مسکن مناسب هستند و با کمترین اقدام در جهت احیای هویت محلات، استقبال گسترده‌ای از سوی ساکنین خواهد شد. برنامه ما، توسعه امکانات روبنایی، ارتقای امکانات زیرساختی، ارتقای فضای شهری، بازآفرینی محلات و ارتقای ظرفیت‌های اقتصادی محلات است و به ۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در پنج سال نیازمندیم.

آخوندی از رییس‌جمهور درخواست کرد که دستگاه‌های دولتی را مکلف کنند که ۳۰ درصد منابع خود را در این محلات فرسوده هزینه کنند، زیرا ۳۰ درصد جمعیت کشور در این محلات زندگی می‌کنند. برنامه ما هم توانمندسازی ساکنان این محلات است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از نقاط قوت این برنامه این است که هر فردی با هر توانایی می‌تواند در این برنامه مشارکت کند، گفت: هر خانواده به هر میزانی که سپرده داشته باشد شش برابر آن تسهیلات دریافت می‌کند. سال گذشته بیش از ۳۵۰ هزار نفر سپرده‌گذاری انجام دادند و من از رییس‌جمهور می‌خواهم نرخ سود تسهیلات برای بازآفرینی شهری به شش درصد کاهش یابد.
آخوندی در پایان از رییس‌جمهور خواست که دولت از توسعه‌گرها نیز حمایت کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار: 19 بهمن 1396، کدخبر: 591748، www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین