پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۶۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۷
وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از دلایل افزایش بی رویه نرخ بلیت در روزهای اخیر، چارتر شدن بلیت‌ها بود و به همین دلیل در تلاش هستیم سهم چارتر کردن بلیت کاهش یابد.

شعارسال: عباس آخوندی که برای پاسخ به سوالات جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون عمران مجلس حضور یافته بود در پاسخ به سوالات نمایندگان در خصوص علت افزایش بهای بلیت در روزهای اخیر گفت: سهم چارتر شدن بلیت ها هشتاد درصد بود که امروز این سقف به هفتاد درصد رسیده و بزودی با هماهنگی انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی این سهم باز هم کاهش خواهد یافت.

وی گفت: هم اکنون بخش مهمی از تخلفات نرخ گذاری با ورود سازمان هواپیمایی و شرکتهای هواپیمایی کاهش یافته و به مردم هم توصیه کرده ایم برای پرهیز از گران خریدن، بلیت خود را از سامانه ها و آژانس های مجوز دار یا پایگاه اینترنتی شرکتهای هواپیمایی خریداری کنند.

رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ها نیاز به تامین بودجه دارد

آخوندی همچنین در پاسخ به سوال یکی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره برنامه های این وزارتخانه برای ارتقای ایمنی جاده ها و راهها گفت: ایمنی راه پنج ستون مهم دارد که شامل جاده، خودرو، قوانین، کاربری ایمن و امداد رسانی بعد از حادثه است.

وی افزود: از همان ابتدای حضور در وزارتخانه تلاش کرده ام جلسات کمیسیون ایمنی راهها ماهانه به صورت منظم تشیل شود و این جلسات بصورت مستمر در سطح استانها هم به ریاست استانداران برگزار می شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: یکی از وظایف مستمر وزارت راه وشهرسازی، بازدید و پایش مستمر جاده ها و رفع نقاط پرحادثه است اما پیش از تامین بودجه لازم برای رفع این نقاط، عملیات آشکار سازی با نصب علایم هشدار دهنده به رانندگان انجام می شود.

وی افزود: دستورالعمل روشنی برای عملیات آشکار سازی نقاط پرخطر تهیه و به استانها ابلاغ شده است اما رفع نقاط پرحادثه نیاز به تامین بودجه های مربوطه دارد چراکه در برخی نقاط، رفع خطر از یک نقطه نیازمند هزینه های بسیار بالا و از جمله احداث پل و ... است که باید در ردیف های بودجه ای گنجانده شود.

وزیرراه و شهرسازی، اقدامات بازدارنده، نصب دوربین ثبت تخلف در جاده ها، تجدید نظر در آیین نامه های مربوط به اعطای گواهینامه، استاندارد سازی خودروهای تولیدی و بازنگری در نحوه بازرسی دوره ای خودروها را از دیگر اقدامات کمیسیون ایمنی راهها با مشارکت سایر دستگاهها عنوان کرد و گفت: برای نخستین بار در کشور، وقتی نقص سامانه ترمز و برق در یک مدل اتوبوس اسکانیا قطعی شد، این شرکت مکلف به فراخوانی همه خودروهای خود و رفع کامل نقص مربوطه شد که این امر نشان از اهتمام وزارت راه برای ارتقای ایمنی راهها دارد.

آخوندی همچنین در پاسخ به سوالی درباره برنامه های این وزارتخانه در خروج بخش مسکن از رکود گفت: مفاهیمی چون رونق یا رکود و تورم مسایل اقتصاد کلان هستند و نمی توان بدون توجه به شاخص های اقتصاد کلان، در بخشی رونق ایجاد کرد.

وی افزود: مبنای برنامه ششم توسعه در بخش مسکن، توسعه بازآفرینی شهری بود یعنی اینکه همه دو هزار و ۷۰۰ محله کشور ظرف مدت ۱۰ سال یعنی سالانه ۲۷۰ محله بازآفرینی شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بهسازی مسکن روستایی و تکمیل خدمات بخش مسکن مهر از برنامه های این سیاست کلان است، گفت: برای نیل به این هدف، مقرر شد بانک مسکن به بانکی توسعه ای تبدیل شود تا اهرم مالی برای توسعه بازار فراهم گردد اما این بانک برای افزایش قدرت خرید مردم نباید به منابع بانک مرکزی متوسل شود تا پایه پولی کشور و در نتیجه تورم رشد نکند.

وی با اشاره به اصلاح ساختار مسکن مهر در کشور گفت: جلوی گسترش طرح را گرفته و پروژه های مسکن مهر را به سمت و سوی بازآفرینی شهری بردیم که یک تحول بزرگ و راهبردی بود.

وزیر راه گفت: این طرح مسکن مهر تاثیری در کم شدن حاشیه نشینی نداشت و توفیقی در کاستن از سوداگری بخش مسکن نداشت اما دیدیم که سطح زیربناها بالا رفت و از صد متر فراتر رفت درحالیکه تقاضای طبقه متوسط جامعه زیر یکصد متر زیربناست و وجود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانه خالی هم نشان می دهد این خانه ها برای حل مشکل تقاضای مسکن ساخته نشده و برای سوداگری ساخته شده است.

بدمسکنی ۱۹ میلیون نفر اصلی ترین مسئله ایران است

وی با اشاره به اینکه هم اکنون اصلی ترین مسأله ایران و نه این وزارتخانه، وجود بد مسکنی ۱۹ میلیون نفر است گفت: همه این ۱۹ میلیون نفر یعنی ۵ میلیون خانواده ایرانی سرپناه دارند اما نمی توان آن را مسکن دانست.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مشکل دولت قبل این بود که می گفت این تعداد خانه می خواهم و می دید در سطح شهرها زمین نیست بنابراین در حاشیه شهرهای جدید دو میلیون خانه ساخت که مشکلی از مردم را حل نکرد.

آخوندی افزود: اصلی ترین و سخت‌ترین مساله کشور در حال حاضر مسأله بازآفرینی شهری است که از دهه پنجاه در کشور وجود داشته و هیچ دولتی نه قبل و نه بعد از انقلاب به سراغ آن نرفت اما من به سراغ آن رفتم.

حاشیه نشینی ۳۲ درصد جمعیت کشور

وی افزود: انفجار شهری بوجود آمده و رشد نامتقارن در حاشیه شهرها بوجود آمده است و بطور متوسط ۳۱.۸ درصد جمعیت شهری در حاشیه شهرها زندگی می کنند که این آمار در شهری مثل زاهدان به ۴۱ درصد می رسد.

آخوندی تصریح کرد: کلیدی ترین و محوری ترین مساله کشور، حل مشکل بدمسکنی ۵ میلیون خانوار ایرانی است و باید همه از مردم، مجلس و دولت کمک کنند تا این مشکل برطرف شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 6شهریور1397 ، کدخبر: 4388110: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
0
0
عملکرد وزیر در این خصوص چه بوده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
امیدوارم به این مساله بازآفرینی شهری بیشتر پرداخته بشه تا به تدریج مشکل برطرف شه.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین