پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۷۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
لنزیاب لیزری RU-۱۵ قابلیت آن را دارد تا موقعیت انواع دوربین‌ها و تجهیزات اپتیکی لیزری و حرارتی و تک‌تیراندازها را کشف کند.

شعار سال: امروزه استفاده از دوربین‌های لیزری و دید در شب امری متداول در یگان‌های نظامی است. اما شاید استفاده از این نوع دوربین‌ها بیشتر بین تک‌تیراندازها و فرماندهان متداول باشد.

این دوربین‌ها از آنجایی که قابلیت رصد مسافت‌های بیشتری نسبت به دوربین‌های عادی را داشته و از سویی قابلیت استفاده در تاریکی مطلق و شرایط بد جوی را دارند، برای تک‌تیراندازها و فرماندهان نظامی و همچنین سامانه‌هایی که نیاز به هدفگیری دقیق دارند مورد استفاده بیشتری قرار دارند.

اما در مقابل این دوربین‌ها، تجهیزاتی هم برای کشف دوربین‌های حرارتی و لیزری ساخته شده است که به یگان‌های نظامی این قابلیت را می‌دهد تا درصورتی که نیروی طرف مقابل آنها از دوربین حرارتی یا لیزری استفاده می‌کند، موقعیت او را کشف کنند. استفاده از چنین تجهیزاتی به‌ویژه برای پیداکردن موقعیت تک‌تیراندازهای دشمن که از استتار مناسبی هم بهره‌مندند، بسیار مؤثر است.

صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران که توانایی ساخت انواع دوربین‌های حرارتی و لیزری برای کاربردهای متفاوت را دارد، موفق به ساخت دوربینی شده است که می‌تواند دوربین‌های حرارتی و لیزری دشمن را هم کشف کند.

دوربین لنزیاب لیزری RU-15 قابلیت آن را دارد تا در طیف 830 نانومتر، انواع دوربین‌های فعال و غیرفعال را تا فاصله 1500متری کشف کند. این دوربین می‌تواند با زوم 34برابر خود، موقعیت جغرافیایی هرگونه دوربین و تجهیزات اپتیکی مخفی‌شده لیرزی و حرارتی (مانند موشک‌انداز‌های ضدزره، سامانه‌های مراقبت اپتیکی و...)و یا تک‌تیراندازها را کشف کند.

امواج ارسالی از سوی این دوربین در برخورد با سطوح مورد استفاده در لنز تجهیزات اپتیکی، به‌صورت یک لکه رنگی روی صفحه نمایش لنزیاب RU-15 به‌نمایش در می‌آید و موجب کشف موقعیت دشمن می‌شود.

وزن این دوربین 2/5 کیلوگرم و اندازه آن 10*21*26 سانتی‌متر است.دوربین لنزیاب لیزری RU-15 در دمای منفی 30 درجه تا مثبت 50 درجه سانتی‌گراد قادر به فعالیت است و از یک باتری قابل شارژ با مداومت کاری 110 دقیقه برخوردار است.

کاربری آسان، قابلیت نصب روی سه‌پایه، استفاده از تکنولوژی OLED و دارا بودن استاندارد نظامی MIL-STD-810F از دیگر قابلیت‌های این دوربین است.


لنزیاب RU-15 نصب‌شده روی سه‌پایه


لنزیابRU-15


نمونه‌ای از نحوه عملکرد لنزیاب RU-15

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 21 بهمن 96، کد مطلب: 1652424: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
این تجهیزات تا زمانی که عملیاتی نشند فایده زیادی نخواهند داشت
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
ایران در زمینه ی تولید تجهیزات نظامی دستاورد های بسیاری را داشته است ، امیدوارم بتوانیم یک زمان در این عرصه صادرات هم داشته باشیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین