پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۹۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
به‌طور قطع دشمنان انقلاب از طرق مختلف تعداد نفرات شرکت‌کننده در راهپیمایى ۲۲ بهمن را دارند و هر سال شاهدند بیشتر از سال گذشته مردم مى‌آیند.

شعار سالدر دوران معاصر، روز ۲۲ بهمن و پیروزى انقلاب اسلامى در ایران، حادثه مهم و حیرت‌انگیزى براى جهانیان بود.

این حادثه بزرگ قرن، از یک‌سو معادلات سیاسى استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعمارى جهان بر هم زد و از سوى دیگر، یکى از استوارترین رژیم‌هاى وابسته را ریشه‌کن ساخت و در کشور ایران، با اهمیتى که از نظر استراتژیکى و اقتصادى براى قدرتهاى بزرگ جهان داشت، تحولى سیاسى مردمى عظیم به‌وجود آورد و یک بار دیگر اسلام به‌عنوان قدرت تعیین‌کننده در جهان مطرح شد و چشم‌انداز وحدت جهان اسلام و ایستادگى در برابر استعمار کهنه و نو، ایجاد قطب سیاسى جدید در جهان و فروریزى رژیم‌هاى وابسته و تحمیلى را در سرزمینهاى پر نعمت اسلامى، در برابر دیدگان مشتاق بیش از یک میلیارد مسلمان گشود و موجى از وحشت و اضطراب را در دلهاى جهانخواران پدید آورد.

در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، تاریخ نهضت اسلامى مردم ایران به رهبرى امام خمینى(ره) به نقطه عطف خود رسید و پادشاهى ۲۵۰۰ ساله و ظلم و استبداد بیش از ۵۰ ساله رژیم پهلوى در ایران، ریشه‌کن شد و به خواست الهى حکومت جمهورى اسلامى تأسیس شد.

* ضرورت حفظ منافع ملى‌

شرایط داخلى و خارجى، اهمیت حضور مردم را در راهپیمایى ۲۲ بهمن صدچندان مى‌کند، اگر تا دیروز حضور ملت ما براى دلگرمى ملت فلسطین و لبنان بود، امروز چشم ملت‌هاى یمن، عراق، سوریه، مصر، لیبى، تونس، بحرین و... به ماست.به عبارت دیگر ۲۲ بهمن براى آن‌ها بزرگ‌ترین سرمایه معنوى است. ما هر سال در چنین مناسبت‌هایى شاهد خط و نشان کشیدن‌هاى دشمنان اسلام و کشورهاى غربى هستیم. در شرایط فعلى باتوجه به توطئه‌هاى متعدد دشمنان انقلاب اسلامى، نیاز به وحدت ملى و حرکت در مسیر انسجام و یکپارچگى بیشتر از گذشته احساس مى‌شود.

در راستاى حفظ منافع ملى باید دیدگاه‌هاى جناحى و گروهى کنار گذاشته شود.۲۲ بهمن یک روز ملى و جشن ملى است. به عبارت دیگر ۲۲ بهمن متعلق به گروه یا جناح خاصى نیست و آحاد ملت باید وحدتى را که در آستانه پیروزى انقلاب اسلامى داشتند به منصه ظهور بگذارند.از طرف دیگر هیچ جناح و طیف خاصى حق ندارد این مناسبت ملى و مذهبى را به نفع خود مصادره کند. ملت در این روز باید یاد و خاطره مجاهدت‌هاى هم‌وطنانمان را که به پیروزى انقلاب اسلامى منجر شد گرامى بدارند.این حرکت در شرایط فعلى باید قوى‌تر و پرشکوه‌تر از سال‌هاى گذشته باشد.این حضور موجب حفظ منافع ملى و تقویت امنیت خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ، ایام الله و مناسبت‌های مهم انقلاب اسلامی را مایه قوام و استحکام نظام دانستند و تأکید کردند: امسال به‌لطف الهی، 22 بهمن از آن 22 بهمن‌های تماشایی خواهد بود. ایشان راهپیمایی 22 بهمن امسال را یک نمونه از عشق و ارادت مردم به انقلاب دانستند و افزودند: امسال به‌دلیل یاوه‌گویی‌های برخی از دولتمردان آمریکا و غیر آمریکا، مردم احساس می‌کنند که دشمن در حال کمین گرفتن و درصدد دشمنی است و به همین علت، به‌حول و قوه الهی، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال از همیشه گرم‌تر و پرشورتر خواهد بود و همه خواهند آمد.

* تأثیرات داخلى حضور مردم‌

۱- حضور در راهپیمایى ۲۲بهمن تجدید بیعت با آرمان‌هاى انقلاب و امام(ره) است. ملت ما با گذشت ۳۹سال از پیروزى انقلاب اسلامى بدون ترس و توجه به توطئه‌هاى دشمنان خارجى نشان مى‌دهند که از آرمان‌هاى انقلاب و اسلام کوتاه نخواهند آمد.

۲ - ملت ما با حضور در راهپیمایى ۲۲بهمن عهد و پیمان خود را با مقام معظم رهبرى تجدید خواهند کرد.

۳- مردم با حضور خود در این راهپیمایى‌ها نشان مى‌دهند به اصول، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامى پاى‌بند هستند. انقلاب اسلامى با حرکت و پشتیبانى مردم بیمه شده است. این حرکت‌ها هم که به نتیجه رسیده و در عرصه هاى مختلف شکوفا شده از راهپیمایى‌هاى ۲۲بهمن نشأت گرفته است.

۴- حضور مردم در راهپیمایى‌ها یکى از عوامل مهم بازدارنده توطئه بدخواهان انقلاب است.دشمنان، همراهى و اعتقاد مردم به نظام و انقلاب را در این مناسبت‌ها ارزیابى مى‌کنند، لذا مردم باید براى حفظ امنیت و استقلال کشور حضور هرچه با شکوه‌ترى در راهپیمایى ۲۲ بهمن داشته باشند.

۵- از عوامل تقویت نظام جمهورى اسلامى، حضور پرشور در راهپیمایى است، از طرف دیگر ۲۲ بهمن همیشه یکى از ذخائر بزرگ و ارزشمند این ملت بوده و حضور هر ساله مردم در راهپیمایى ۲۲ بهمن تا ماه‌ها دشمنان نظام را به بهت و حیرت فرو مى‌برد.

۶- حضور مردم در راهپیمایى ۲۲ بهمن با توجه به شرایط کنونى کشور، نشان از اقتدار ملت است، مردم با حضور باشکوه خود به سران استکبار مى‌گویند که هیچ گزینه‌اى برایشان ترس‌آور نیست.

۷- مردم‌سالارى ما بر پایه ارکان اسلام و نظام دینى، اهمیت خاصى به حضور مردم مى‌دهد و تمام مسؤولان، سازمان‌ها و نهادها به‌نوعى به مردم متصل مى‌شوند. اگرچه ما مشروعیت نظام را غیر مقبولیت مى‌دانیم اما اگر مردم در صحنه نباشند حتى امام معصوم هم نمى‌تواند اعمال ولایت کند. همان‌گونه که در دوران حضرت على علیه السلام یا امام حسن مجتبى علیه السلام چنین شرایطى ایجاد شد.

۸- این حضور گسترده مردم قدرت مانور بیشترى به مسؤولان در عرصه‌هاى مختلف مى‌دهد.

۹- در حال حاضر دشمنان با انواع تهدیدها و تحریم‌ها و فشارهاى مضاعفى که وارد مى‌کنند، قصد ناامید کردن مردم را دارند و این‌که حضورشان کم‌رنگ شود.

۱۰- استکبار جهانى با به‌وجودآوردن فشارهاى جدید ازجمله ایجاد اغتشاشات ماه گذشته و تشدید تحریمهاى بعد از برجام در چند ماه اخیر درصدد جدایى مردم از حکومت است، به‌طور قطع در ۲۲ بهمن سیگنالهایى را براى ارزیابى موفقیّت برنامه‌هاى خود بررسى مى‌کند. حضور پررنگ مردم در راهپیمایى مى‌تواند کلیّه برنامه‌هاى آن‌ها را به هم بریزد.

* تأثیرات خارجى حضور مردم‌

حضور مردم در صحنه‌هاى مختلف تأثیر فراوانى در رفع تهدیدها و خنثى شدن نقشه‌هاى دشمنان انقلاب داشته است.نقطه عطف این حضور ۲۲ بهمن روز جشن ملى ایران اسلامى است که آثار آن‌را در بازتاب رسانه‌هاى بین‌المللى همواره دیده‌ایم و خواهیم دید.

الف: دشمن باید بداند ما همچنان بر سر آرمان‌ها امام خمینى(ره) و رهبر معظم انقلاب ایستاده‌ایم و پیوندمان با اسلام و پیامبر اعظم(ص) روزبه‌روز بیشتر مى شود.

ب: ابهت استکبار جهانى که سلطه بر ملت‌هاى مظلوم را در دستور کار خود قرار داده بود شکسته شد و دنیا به پوشالى بودن قدرت آن‌ها پى برده است.

ج: دشمنان باید در این گردهمایى‌ها بفهمند مردم ایران پس از گذشت ۳۹سال از پیروزى انقلاب هنوز شعار نه شرقى نه غربى سر مى‌دهند و بر سر اعتقادات خود ایستاده‌اند.

د: به‌طور قطع دشمنان انقلاب از طرق مختلف ازجمله ماهواره‌هاى خود تعداد نفرات شرکت‌کننده در راهپیمایى ۲۲ بهمن را دارند و هر سال شاهدند بیشتر از سال گذشته مردم مى‌آیند، همین باعث خنثى شدن توطئه‌هاى آنان است.

ه: این‌که چرا آمریکا مثل عراق و افغانستان به ایران حمله نکرد براى این است که در ایران «یک صدا» از ملت ایران صادر مى‌شود و آن صدا هم ا... اکبر است. اتحاد ملى و انسجام اسلامى ملت بارها جلوى شرارت آمریکا را گرفته است.

و: حضور مردم در راهپیمایى ۲۲بهمن مى‌تواند این بخش از توطئه‌هاى دشمنان را خنثى کند.دشمنان مى‌بینند که با وجود همه تهدیدها و خط و نشان کشیدن‌ها، ملت ما به‌مثابه جمله شهید مظلوم بهشتى است که فرمود ملت ما شیشه است که اگر شکسته شود، برنده‌تر مى‌شود.

ز: جنبش بیدارى اسلامى کشورهاى منطقه که حتى به بیدارى انسان در اروپا و آمریکا انجامیده است، چشم به پایمردى و استقامت ملت ما دارد. حضور مردم در راهپیمایى ۲۲بهمن به‌صورت گسترده نمایشگر استقامت و پایدارى مردم نسبت به انقلاب و آرمان‌هاى اسلام است.

* پیام‌هاى حضور حماسى مردم‌

با توجه به تهدیدها و تحریم‌هاى غرب به‌خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستى علیه جمهورى اسلامى ایران راهپیمایى ۲۲ بهمن از ویژگى خاصى برخوردار و ضرورى است با حضور هرچه باشکوه‌تر مردم در سراسر کشور برگزار شود. این حضور پیامى است به دشمنان و رقباى ما که با ایجاد فشار درصدد هستند کشور ما را در تنگناهاى مختلف قرار بدهند.

۱- حمایت از رهبرى و پیروى از ولایت فقیه، یکى از پیام‌هاى حضور گسترده مردم در راهپیمایى ۲۲ بهمن است، ملت ایران همواره نشان داده که در هر شرایطى پشت سر رهبر و مقتداى خود ایستاده و هیچ‌وقت از این‌راه کوتاه نمی‌آید.

۲- حرف امروز این مردم با حرف شهدا یکى است و چه از نظر شعار، چه از نظر شعور و چه در عمل مقاوم‌تر از گذشته پاى انقلاب و دستاوردهاى آن ایستاده‌اند.

۳- قطعاً حضور گسترده مردم در راهپیمایى مشت محکم و پاسخ دندان‌شکنى به اظهارات و اقدامات مقامات استکبار جهانى و دشمنان انقلاب اسلامى است.

۴- پیام حضور مردم در راهپیمایى ۲۲ بهمن، وحدت و یکپارچگى بین مردم، مسؤولان به‌ویژه سران سه قوه است، مردم با حضور خود در راهپیمایى سالروز انقلاب اسلامى همواره ثابت کردند که مردم، دولت و مسؤولان یک پیکره واحد و ادامه‌دهنده راه شهدا و امام راحل هستند.

۵- راهپیمایى عظیم ملت در ۲۲ بهمن کمر توطئه‌هاى آمریکا و برنامه‌هاى شرارت‌آمیز آن‌ها را شکسته است.

۶- ملت ما همچون گذشته پاى آرمان‌هاى خود ایستاده است. این مسأله به کشورهاى دیگر قوت قلب و امید مى‌دهد تا آن‌ها هم به موازات جمهورى اسلامى ایران علیه استعمار و سلطه‌گران حرکت‌هاى انقلابى خود را ادامه دهند.

۷- حضور پرشکوه مردم در راهپیمایى انقلاب اسلامى نشان‌دهنده هوشمندى ملت ایران است که در مقابل فشارها و تهدیدها اتحاد خود را حفظ کرده و بر آن افزوده‌اند. این امر نشان مى‌دهد که تهدیدها و رجزخوانى‌ها نمى‌تواند جامعه‌اى را که شعارش «هیهات منا الذلة» است، به عقب‌نشینى وادارد.

۸- در ماه گذشته برخى از شهرهاى کشور شاهد تجمعات معدود به‌دلیل نارضایتى مردم نسبت به حل نشدن مشکلاتى همچون عدم وصول طلب‌کاران مؤسسات مالى و اعتبارى و... بودیم ولى دشمنان انقلاب و ایران عزیز با سوء‌استفاده از فرصت پیش آمده درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامى مقتدر برآمدند،ولى غافل از این‌که مردم فهیم و با بصیرت وقتى از سوء نیت بدخواهان اطلاع پیدا کردند ضمن عدم همراهى با حضور گسترده خود در راهپیمایى‌هاى پرشکوه، بار دیگر توطئه‌هاى دشمنان را خنثى کردند. اگرچه این تحرکات براى ملت ایران تازگى ندارد اما حضور ما در ۲۲ بهمن مى‌تواند پیامى باشد براى این کشورها که با همه این تهدیدها و حرکات، عددى نیستند که بتوانند ملت ایران را به زانو دربیاورند.

علت متفاوت بودن 22بهمن 96 چیست؟

همان‌گونه که امام سجاد علیه السلام فرموده‌اند: خداوند، دشمنان ما را از افراد احمق قرار داده است؛ دشمنان انقلاب نیز طى چند روز گذشته دست به حرکات و تهدیدهایى زدند که این امر انسجام و اتحاد بیشتر ملت ما را به‌دنبال داشته و دارد.خط و نشان کشیدن مقام‌هاى غربى و آمریکایى و رژیم صهیونیستى باعث مى‌شود که مردم ما پرشورتر از گذشته در صحنه حاضر شوند و ما ۲۲بهمن امسال دوباره شاهد این امر خواهیم بود. ما باید از این فرصت‌ها براى انتقال شعائر و مفاهیم انقلاب به نسل‌هاى آینده استفاده کنیم لذا حضور فرزندان کوچک خانواده‌ها در کنار پدر و مادر در جشن بزرگ سالگرد پیروزى انقلاب، بهترین تصویر براى ناامید کردن دشمن از نسل‌هاى آینده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازباشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 22بهمن 96، کدمطلب:۶۴۳۴۵۶۹، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
0
0
مردم خوبمون 22 بهمن امسال مثل هرسال حماسه افریدند این مردم ایران هستند که پرچم شیعه را همچنان بالا نگه داشتند
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین