پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۸۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
شهرها و روستاهای استان 3.9 میلیون نفری آذربایجان شرقی امروز در گرامیداشت یوم الله 22 بهمن شاهد جشن و شکوه بزرگی بود که نشان می داد برای حمایت از نظام و انقلاب همه آمده اند.

شعار سالسرتاسر استان کوهستانی و سردسیر آذربایجان شرقی امروز شاهد مشارکت آگاهانه مردمی بود که با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، زیبایی جشن ملی انقلاب را معنا کردند.

همه آمده بودند؛ پسر بچه 8 ساله ای در میدان نماز تبریز سرانگشتانش را به شکل پرچم سه رنگ کشورمان رنگ کرده بود؛ دانش آموز دختر 14 ساله ای در مراغه بر گونه اش، پرچم ایران عزیز را نقاشی کرده بود و پیرمردی در شهر مرند، تصویری از رهبر انقلاب را بر بالای سر برده بودند.

امروز در آذربایجان شرقی، روز نمایش شعور ملی بود؛ اقشار مختلف مردم فارغ از سلایق و ذائقه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و بی رنگ از طبقات اجتماعی آمده بودند تا بگویند که جانفشانی و خون دادن های پدران و پدربزرگ هایشان را در قیام 29 بهمن 1356 فراموش نکرده اند.

مردم آذربایجان شرقی که رهبر معظم انقلاب به حق آن را 'سر ایران' نامیده اند، امروز برایشان روز دیگر بود؛ امروز از شهر خداآفرین در شمالی ترین نقطه استان در کرانه های رودخانه مرزی ارس تا شهر میانه در جنوب استان، فریاد 'الله اکبر، خامنه ای رهبر' بلند بود.

امروز پیر و جوان، زن و مرد و بزرگ و کوچک در سرتاسر آذربایجان شرقی، مانند جوی های جاری از بلندی های این خطه به هم وصل شده بودند تا رودخانه انقلاب و ایران با قدرت تمام در پیکر وطن جاری شود.

مردم تبریز و 21 شهرستان آذربایجان شرقی، امروز با به نمایش گذاشتن نمادها و نشانه های انقلاب و ایران کوشیدند تا به دشمنان مام میهن بفهمانند که آذربایجانی هرگز از میثاقش با نظام جمهوری اسلامی و رهبر آن قدمی عقب نمی گذارد؛ آنها آمدند تا بار دیگر شعار 'آذربایجان جانباز ، خامنه ای دن آیریلماز' (آذربایجان جانباز خامنه ای را تنها نمی گذارد) را در سپهر این خطه زرخیز و دلاورپرور طنین انداز کنند.

چه تماشایی است دیدن کودکی که سوار بر خودروی کوچک خود، پرچم سه رنگ ایران عزیز را حمل می کند و با غرور کودکانه اش در خیابان 'جمهوری' تبریز همراه با اعضای خانواده اش برای دفاع از کیان نظام 'جمهوری اسلامی' در مقابل توطئه های دشمنان به پیش می تازد.

و چه لذتی دارد به نظاره نشستن نوجوانی که با عشق و شوری وصف ناشدنی، گونه از سرما سرخ شده فرزندان ایران اسلامی را در 'میدان نماز' تبریز به پرچم سه رنگ وطن منقش و آنها را در این روز بزرگ و مانا، خوشحال می کند.

** مردم چه می گویند

حسین علیزاده، پیرمرد 63 ساله ای است که وقتی از او درباره چرایی حضورش در جشن انقلاب می پرسم، چشمانش پر می شود و می گوید: شماها یادتان نمی آید؛ قبل از انقلاب خفقانی بود؛ شدت دیکتاتور به اندازه ای بود که مردم حتی از حزف زدن درباره رژیم در داخل منزلشان نیز واهمه داشتند و مثل 'دیوار موش دارد، موش گوش دارد'، کاربرد روزانه در محافل خانوادگی داشت.

از حسین آقا درباره قیام 29 بهمن مردم تبریز در سال 1356 می پرسم و او این گونه توضیح می دهد: من ساکن محله 'دوه چی' هستم. در آن سال جوان برومندی بودم و در فعالیت های انقلابی همه حضور داشتم. آن روز کسی باور نمی کرد که دیگ تبریز بجوشد، اما تبریزی ها به تنگ آمدند و بنیان رژیم فاسد پهلوی را برافکندند.

وی ادامه می دهد: امروز هم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده ام تا هم خاطرات شیرین آن روزها در ذهنم تداعی شود و هم با مشت های گره کرده به دشمنان نظام و کشورم بگویم که مردم انقلابی ایران به رغم تمام مشکلات، پشت انقلابی را که خودشان با باور و اعتقاد آن را به سرانجام رسانده اند، خالی نمی کنند.

زهرا محمدپور نیز دانش آموز کلاس سوم راهنمایی است که همراه با معلمان و همکلاسی هایش از محله عباسی تبریز به محل تجمع راهپیمایان در میدان نماز تبریز آمده است.

زهرا خانم که سرانگشتان یک دستش را با پرچم سه رنگ کشور عزیزمان رنگ آمیزی کرده است، در پاسخ به این سوال که چرا این کار را کرده است، می گوید: بالاخره پرچم آشکارترین نماد هر کشور است و پرچم سه رنگ ما نیز هم نماد انقلاب و وطن و هم نشانه و یادگار شهیدان است.

وی که به گفته خودش عمویش از شهدای هشت سال دفاع مقدس است، در پاسخ به این سوال که شرکت در جشن انقلاب چه حس و حالی دارد، تشریح می کند: البته من چند سال است که به طور مداوم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می کنم، هر بار حضور در این تجمع نیز تصویری از راهپیمایی های مردم در اوایل انقلاب را که ما ندیده ایم و توصیف آن را فقط از بزرگ ترها شنیده ایم، در ذهن من تداعی می کند.

پدر شهید حامدجوانی، شهید مدافع حرم، نیز با تبریک عید انقلاب به همه ایرانیان و مسلمانان جهان می گوید: همان گونه که رهبر عظیم الشان فرمودند، امروز شاهد یک راهپیمایی بانشاط هستیم و به دشمنان اعلام می کنیم که گرچه در داخل کشورمان برخی گلایه ها داریم، ولی در مقابل دشمن همه به عنوان اعضای یک خانواده متحدیم.

حامدجوان اضافه می کند: امروز، روزی است که به دشمن نشان می دهیم که ما با تمام وجود پشت سر انقلاب و رهبر عزیزمان ایستاده ایم و ذره ای از باورهایمان در این مورد عقب نمی نشینیم.

امروز کوچه و خیابان های شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی به میهمانی قدم هایی افتخار می کند که برای برگزاری جشن انقلاب و پوزخند زدن به بی اثری توطئه های دشمنان ایران و نظامی همه یکی شده اند و شعار 'بیر بئله لشکر گلیب، رهبره یاور گلیب' ( یک چنین لشکر آمده ، برای حمایت از رهبر آمده) را با قدرت تمام فریاد می شکند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 22بهمن 96، کدمطلب:82828200، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
رویکرد جشن انقلاب در امسال به شکل مردمی بود و این ماجرا رو قشنگ تر کرد واقعا
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین