پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۸۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
مجوز پخش شبکه خبری العربیه وابسته به عربستان در انگلیس و اروپا لغو شد.
شعارسال:به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، مجوز پخش شبکه خبری العربیه وابسته به عربستان در انگلیس و اروپا لغو شد.

بر این اساس، ممنوع شدن پخش شبکه خبری العربیه در انگلیس و اروپا پس از آن اتفاق افتاد که یک شهروند قطری در شکایتی خطاب به آفکام (تنظیم کننده ارتباطات رادیو-تلویزیونی در انگلیس) نوشت العربیه در ماه مه گذشته، نقل قول های ساختگی از زبان امیر قطر منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش ، العربیه و اسکای نیوز عربی سخنان منتسب به امیر قطر را به تحلیل و بررسی گذاشته و محکوم کردند اما در بررسی های بعدی مشخص شد آن سخنان ساختگی بوده و به دست هکرها منتشر شده است. کمی پس از انتشار این سخنان ساختگی، شورای همکاری خلیج فارس محاصره قطر را در دستور کار قرار داد.

تروور بارنز، یکی از مدیران ارشد پیشین آفکام گفت هنگامی که شخصی به ناچار باید مجوز خود را به آفکام بازگرداند رویدادی بزرگ اتفاق افتاده است زیرا تنها با داشتن مجوز آفکام می توان در انگلیس به پخش برنامه ادامه داد و اگر بدون مجوز برای پخش اقدام شود جرمی جنایی اتفاق می افتد. لذا موردی که برای العربیه اتفاق افتاد خیلی جدی بود.

شنیده ها حاکیست العربیه روز نخست فوریه مجوز خود را پس داده است و در ماه ژانویه آفکام العربیه را 120 هزار پوند جریمه کرده بود. اتهام العربیه این بود که اخباری را پخش کرده که فردی زیر شکنجه اعتراف کرده و این اعتراف بارها و بارها از این شبکه پخش شده است. در اینجا نقض جدی قوانین آفکام اتفاق افتاده و شکایتی هم از سوی قطر تنظیم شده است. تا جایی که من می دانم العربیه با تحریم های بیشتری از سوی آفکام روبرو خواهد شد.

بارنز گفت اگر العربیه جریمه نقدی را پرداخت نکند آفکام اقدام حقوقی خواهد کرد و دارایی های العربیه را در انگلیس توقیف می کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار27بهمن 96، کدخبر:6440520،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
شبکه ای که هر 24 ساعت به حمایت از تروریست ها و مخالفان مسلح بشار اسد میپردازد و همچنین با سیاست های تفرقه افکنانه سیاست های عربستان سعودی را اجرا میکند همان بهتر که نعطیل شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین