پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۹۳۸
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
حمایت مثلث آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل از اغتشاش در برخی نقاط کشور محصول هم‌اندیشی آنها در اتاق‌های فکری است که از ماهها پیش برای مقابله با اقتدار ایران تشکیل شده‌اند.

شعارسال:حمایت مثلث آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل از اغتشاش در برخی نقاط کشور محصول هم‌اندیشی آنها در اتاق‌های فکری است که از ماهها پیش برای مقابله با اقتدار ایران تشکیل شده‌اند.

«برای تغییر رژیم در ایران تلاش می‌کنیم!» این همان اعتراف معروف و صریحی است که در ماه اکتبر سال جاری میلادی توسط «رکس تیلرسون» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا بیان شد. وی در گفتگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» این مطلب را اعلام کرد. البته نگاهی هرچند سطحی و گذرا به سلسله اقدامات ضد ایرانی مقامات آمریکایی ـ اعم از دموکرات و جمهوریخواه ـ طی قریب به ۴ دهه گذشته دیگر جای هیچ شکی را باقی نمی گذارد که هدف اصلی و اساسی آن‌ها سرنگون کردن نظام جمهوری اسلامی است؛ آرزویی که البته آن را با خود به گور خواهند بُرد؛ کما اینکه پیشینیانشان نتوانستند به این آرزو جامه عمل بپوشانند.

حمایت این مثلث شوم از اغتشاشات و اقدامات خشونت آمیزِ معدود در برخی از نقاط کشور در واقع، محصول ماه ها رایزنی و هم‌اندیشی در اتاق های فکر مشترکی است که مقامات آنها تشکیل داده اند

اکنون چند روزی است که اتاق های فکر دستگاه‌های خارجی بیگانه متشکل از مثلث «آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی» زمینه برای پیاده سازی پروژه های شوم و ازپیش برنامه ریزی شده خود علیه جمهوری اسلامی ایران را مناسب دیده و برای عقده گشایی سیاسی علیه تهران، دست به کار شده اند. حمایت این مثلث شوم از اغتشاشات و اقدامات خشونت آمیزِ معدود در برخی از نقاط کشور در واقع، محصول ماه ها رایزنی و هم‌اندیشی در اتاق های فکر مشترکی است که مقامات آنها تشکیل داده اند. بنابراین، اینکه تصور شود دستگاه‌های خارجی و دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی ایران، روحشان هم از آنچه که در کشور رخ می‌دهد، بی‌خبر است، خیال خامی بیش نیست.

برنامه ریزی برای تلاش جهت برهم زدن امنیت ملی جمهوی اسلامی ایران از چند ماه گذشته در دستور اتاق مشترک آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی قرار گرفته و پس از به راه افتادن تعدادی از تجمعات مردمی برای تحقق خواسته‌ها و مطالبات مشروع اقتصادی، آمریکایی‌ها و متحدان آن‌ها به این نتیجه رسیدند که اکنون بهترین زمان برای موج‌سواری بر مطالبات مردمی، به حاشیه راندن‌ آن‌ها و در نهایت، تبدیل مناطق، شهرها و میادین اصلی کشور به صحنه‌های آشوب و درگیری است. در واقع، توئیت های مکرّر ترامپ در حمایت از اغتشاشگران و برهم‌زنندگان نظام عمومی در ایران، خود به تنهایی گواه بر این مدعاست.

در همین ارتباط، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه دخالت‌های نابجای خود در امور داخلی ایران، در پیامی توئیتری از بروز اغتشاش در برخی شهرهای ایران حمایت کرد. وی در این‌ توئیت مدعی شد: شهروندان ایرانی از فساد حکومتی (!) و اتلاف دارایی‌های ملت برای تامین مالی تروریسم خارجی به تنگ آمده‌اند. ترامپ حتی پیشنهاد داد که دولت ایران باید به حقوق مردم از جمله حق آزادی بیان احترام بگذارد و در نهایت هم گزافه گویی خود را با این جمله تمام کرد که دنیا دارد (آنچه را در ایران می‌گذرد) تماشا می‌کند! گفته‌های ترامپ درحالی مطرح شد که وزارت خارجه آمریکا روز جمعه در اقدامی مداخله جویانه و با تکرار ادعاهای واهی مقامات این کشور، در بیانیه ای از تمام کشورهای جهان خواست تا آشکارا از مردم ایران و مطالبات آنها حمایت کنند!

اما حمایت های ایالات متحده آمریکا از اغتشاشگران تنها به همین نقطه ختم نمی شود، چراکه «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز آشکارا از برهم‌زنندگان امنیت

کلینتون هم به جمع آنهایی پیوست که نگران اوضاع ایران هستند و در حمایت از اغتشاشات اخیر ایران توئیت می‌کنند!

در کشور حمایت کرد. دونالد ترامپ همچنین در توئیتی دیگر مدعی شد: «سران ایران تنها از توان نظامی آمریکا و مردم ایران می‌ترسند»! رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعاهایش نوشت: «رژیم‌ های سرکوبگر برای همیشه دوام نمی‌آورند و روزی می‌رسد که ایرانی‌ها با یک انتخاب روبرو می‌شوند. جهان نظاره‌گر است!».

اما این همه ماجرا نیست. «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا و نامزد بازنده انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور هم به جمع آنهایی پیوست که ظاهرا نگران اوضاع ایران هستند و در حمایت از اغتشاشات اخیر ایران توئیت می‌کنند! در همین راستا، خانم دیپلمات در صفحه توئیتر شخصی خود مدعی شد ناآرامی‌های اخیر در راستای مطالبه آزادی و آینده‌ای شایسته، صورت می‌گیرد و دولت ایران باید حامی امیدهای مردم باشد و با شیوه‌ای صلح‌جویانه با آنها برخورد کند. علاوه براین، یکی از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا با انتشار بیانیه ای از اغتشاشات روزهای اخیر در ایران حمایت کرد.

سناتور «تام کاتن» در بیانیه خود که در توئیتر منتشر شده آورده است: حتی با اینکه میلیاردها دلار از لغو تحریم‌ها درپی توافق هسته‌ای، عاید ایران شد، اما بازهم آنها (مسئولان) نتوانستند نیازهای اساسی مردم خود را برآورده کنند. وی در ادامه ادعاهای بی‌پایه و اساس خود، کمک ایران به مردم جنگ‌زده سوریه، عراق، یمن و همچنین حمایت از صلح و ثبات در لبنان را عامل کمبودهای اقتصادی دانست.

این سناتور ضد ایرانی، در پایان علنا حمایت خود و آمریکا از این اعتراضات را اعلام کرده و می نویسد: اعتراضات در مشهد نشان داد که حکومتی با چنین ایدئولوژی نمی تواند برای همیشه حمایت مردمی را داشته باشد و ما باید از مردم ایران که زندگی خود را برای بیان این موضع به خطر می اندازند حمایت کنیم.

شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آمریکا و اسرائیل توافقی سری را برای پایان دادن به خطر و تهدیدات ایران به امضا رسانده‌اند

علاوه بر اظهارنظرهای متعدد مقامات آمریکایی در حمایت از اغتشاشگران که گواه آشکاری بر نقش آفرینیِ پشت پرده آنها در رقم خوردن حوادث کنونی است، شواهد و قرائن دیگری نیز وجود دارد که به خوبی از ماهیت نقش مخرب واشنگتن و متحدانش در این زمینه پرده برمی‌دارد. در همین ارتباط، شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آمریکا و اسرائیل توافقی سری را برای پایان دادن به خطر و تهدیدات ایران به امضا رسانده‌اند.

این شبکه به نقل از شماری از مقامات بلندپایه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی تصریح کرد که این توافق در نشست های سری و محرمانه مسئولان امنیتی و اطلاعاتی بارز آمریکایی و اسرائیلی در ۱۲ دسامبر جاری در کاخ سفید حاصل شده است. بر پایه این توافق، دو طرف اهدافی استراتژیک و مشترک را مشخص کرده اند که ممکن است سخنان ترامپ در ۱۳ اکتبر در مورد ایران را به اقداماتی عملی مبدل کند. طبق اعلام شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی، واشنگتن و تل آویو برای اجرایی ساختن اقدامات خود علیه ایران، کارگروه مشترکی را تشکیل داده اند.

در این میان، عربستان سعودی نیز در حال نقش آفرینی برای ایجاد ناامنی در ایران است. سعودی ها نقش رابط میان اتاق فکر مشترک «آمریکا، صهیونیسم و انگلیس» با عوامل اجرایی برنامه های آنها را ایفا می کنند. در واقع، سعودیها که طی چند سال گذشته از هیچ تلاشی برای دشمنی و تخاصم با جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکرده اند، اکنون برای جبران شکست های خود در عرصه منطقه و به ویژه در مقابل محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران، وارد عمل شده اند. این را هم اضافه کنید که چندی پیش «محمد بن سلمان» ولیعهد جوان، ناپخته و مغرور سعودی تهران را تهدید کرده بود که ریاض جنگ را به داخل مرزهای ایران می کشاند. لذا واضح است که عربستان سعودی نیز در حوادث اخیر در برخی نقاط ایران، نقش دارد.

مسأله پایانی در خصوص اغتشاشات و اقدامات خشونت آمیز و افراطی در برخی نقاط کشور، عوامل انجام چنین اقداماتی هستند که در سلطنت طلبان، منافقین و بهایی ها محدود و محصور

کارشناس فارسی زبان شبکه العربیه از پاریس می‌گوید: «فکر کردید خون کشته های مجاهدین خلق پایمال می‌شود؟»

می‌شوند. اتاق فکر مشترکی که پیشتر درباره آن توضیح داده شد با نقش آفرینی حمایتی عربستان سعودی، این عوامل را از مدت ها پیش برای برهم زدن امنیت جمهوری اسلامی ایران تحت آماده باش قرار داده بودند تا به محض فراهم شدن فرصت مناسب، وارد عمل شده و آنچه که به آنها دیکته شده است، اجرا کنند.

گاف بزرگ شبکه «العربیه» که از تریبون های اصلی عربستان سعودی به شمار می رود نیز خود از مواردی است که نشان می دهد ضدانقلاب در پسِ پرده اغتشاشات اخیر ایستاده و آن را مدیریت می کنند. درهمین ارتباط، کارشناس فارسی زبان شبکه العربیه از پاریس به زبان عربی می‌گوید: «فکر کردید خون کشته های مجاهدین خلق پایمال می‌شود؟»

پیام فرح پهلوی در مورد ناآرامی‌ها در ایران نیز به خوبی گویای ماهیت نقش مخرب سلطنت طلبان در حوادث اخیر است. فرح پهلوی در ادعاهایی مضحک مدعی شده است: «اطمینان دارم ملت ایران که هر بار چون ققنوس برپا می‌خیزد، این بار نیز بر سختی‌ها فائق خواهد آمد و نور بر تاریکی پیروز خواهد شد»!

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار11دی 96،کدخبر: 4187551، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین