پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
نایب رئیس مجلس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی پیشنهاد داده اند تا محلی برای تجمع و بیان اعتراضات مردمی تعیین شود.

شعار سال: نایب رئیس مجلس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی پیشنهاد داده اند تا محلی برای تجمع و بیان اعتراضات مردمی تعیین شود.

علی مطهری در یادداشتی نوشته است: در کشور ما فرهنگ اعتراض وجود ندارد. هر تجمع اعتراض‌آمیزی بسرعت از شعارهای اولیه خود دور می‌شود و به خشونت می‌گراید. شاید علت آن این باشد که مجوز هیچ تجمعی صادر نمی‌شود و وزارت کشور همه تجمعات و اعتراضات مدنی را غیرقانونی می‌نامد. این در حالی است که قانون اساسی ما در اصل بیست و هفتم راهپیمایی را مشروط به اینکه مسلحانه و مخل احکام اسلام نباشد مجاز اعلام کرده است. به گزارش ایسنا نایب رئیس مجلس افزوده است: در چند روز اخیر اعتراضاتی عمدتاً اقتصادی در برخی از شهرهای کشور انجام شد. اینکه مردم احساس آزادی می‌کنند و نظر خود را در قالب تجمع یا راهپیمایی بیان می‌نمایند یک نقطه مثبت و روشن برای جامعه ما و نظام جمهوری اسلامی است اما اینکه این اظهارنظرهای جمعی توأم با تخریب اموال عمومی و اخلال در نظم جامعه می‌شود یک نقطه منفی و تاریک است. مسئولان ما باید برای بخش اول این پدیده یعنی اظهارنظر مدنی و آرام مردم شرایط را مهیا کنند و با بخش دوم آن یعنی تخریب اموال عمومی و ایجاد آشوب بشدت برخورد نمایند.
سید حسین نقوی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم گفت که وزارت کشور باید مکان مشخصی برای تجمعات مردم تعیین و اعلام کند تا آنها بتوانند ضمن بیان اعتراضات‌شان، توضیحات مسئولان را بشنوند. در این صورت دیگر دشمنان قسم خورده ما نمی‌توانند از این فضا بهره‌برداری و سوء‌استفاده کنند. وی افزود: اگر این مکان مشخص برای بیان اعتراضات وجود نداشته باشد اعتراضات به خیابان کشیده می‌شود که کسی پاسخگوی اعتراضات خیابانی نیست چون نمی‌توان فریادها را شنید و تنها دشمنان از این فضا سوء‌استفاده می‌کنند. نقوی همچنین خبر داد که کمیسیون امنیت ملی هفته جاری با وجود تعطیلی مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، جلسه فوق‌العاده‌ای را برای بررسی مسائل و حوادث اخیر برگزار می‌کند. دهقانی فیروز آبادی نایب رئیس کمیسیون البته به ایرنا گفت که این جلسه امروز برگزار می شود. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز هم با تأکید بر اینکه نباید اعتراضات مردمی را به گروه‌ها و جناح‌های سیاسی نسبت داد، گفت: بهترین راه این است که نمایندگان ملت که بر اساس قانون اساسی خودشان را نماینده کل ملت ایران هم می‌دانند، به حوزه‌های انتخابیه خود بروند و بستری فراهم کنند که این مجموعه را از نزدیک ببینند و سخنان آنها را، ولو اعتراضات‌شان به صورت داد و فریاد و کلمات نامناسب و ناهنجار باشد، با سعه صدر بشنوند و به دولت منتقل کنند.
غلامرضا مصباحی مقدم در گفت و گو با جماران افزود: علاوه بر این نمایندگان رسمی دولت اعم از استانداران و فرمانداران اجازه دهند که اینها در محلی بسته مثل مساجد، سالن‌ها، ورزشگاه‌ها و یا خود فرمانداری جمع شوند و حرف‌های خودشان را مستقیم بزنند؛ و آنها با دل و جان گوش و یادداشت کنند و در جهت حل مشکلات آنها تلاش کنند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: طبعاً باید سخن مردم شنیده شود و مسئولین محترم دولت اجازه دهند که نمایندگان اینها با آنها دیدار کنند و حرفشان را بزنند؛ خدای ناکرده این تصور دست ندهد که یک عده از روی بیکاری به میدان آمده اند و اعتراض می‌کنند. یقینا اگر این اعتراضات خیابانی هدایت و مدیریت شود می‌تواند اعتراضات بحقی باشد که نتیجه آن تغییر و اصلاح است.
اما اگر خدای ناکرده کنترل و مدیریت نشود، موجی ایجاد می‌کند که دشمنان ملت ایران سوار بر آن موج می‌شوند و سعی می‌کنند مطالباتی را جایگزین و القا کنند که مطالبات ملت نجیب و شریف ما نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری روزنامه ایران، تاریخ انتشار -------، کدمطلب:452396، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین