پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۲۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
توئیتر در بخش trendsmap اعلام می‌کند که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱هزار و ۵۰۰ توئیت با هشتگ تظاهرات سراسری از عربستان منتشر شده و سعودی‌ها این‌گونه مردم ایران را دعوت به برپایی تجمع کرده‌اند.

شعارسال: از بعد از ظهر روز شنبه هفته جاری پیرو برپایی چند تجمع در انتقاد به مسائل اقتصادی در شهرهایی مانند مشهد، تهران و برخی مراکز استان‌ها از میان تجمع‌کنندگان گروه‌های کوچکی از افراد اقدام به حمله به مراکز دولتی، بانک‌ها و تخریب اماکن عمومی کردند.

تاکنون چندین تن از مردم عادی در پی اقدامات اغتشاشگران و عوامل ناشناس به شهادت رسیده‌اند که میان شهدا، یکی از نیروهای نیروی انتظامی نیز به‌چشم ‌می‌خورد که شب گذشته در یکی از شهرستان‌ها با سلاح شکاری و توسط اغتشاشگران به شهادت رسید.

از ابتدای این تجمعات، مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلفی دعوت به تجمع می‌شدند که یکی از مهمترین این دعوت‌ها از طریق شبکه اجتماعی توئیتر صورت گرفته است. در این شبکه اجتماعی، #اعتراضات_سراسری هشتگ اصلی اغتشاشگران است که دعوتنامه‌ها برای حضور در تجمعات و حمله به مراکز دولتی و دستگاه خدمات‌رسان عمومی، ذیل این هشتگ منتشر می‌شود.

برای اینکه بدانیم چگونه مشهورترین هشتگی که این روزها کاربران بسیاری، مردم ایران را توسط آن هشتگ به حضور در تجمعات تشویق می‌کنند، از کجا مدیریت می‌شود، کافی است به سایت trendsmap مراجعه کردیم، سایتی که توسط شبکه اجتماعی تویئتر مدیریت می‌شود. در این سایت، توئیتر به‌تفکیک مشخص‌ کرده که این هشتگ‌ از کدام نقاط ایران و جهان زده شده است.

تا این لحظه در ظرف زمانی یک روز گذشته، 131 هزار و 100 توئیت ذیل این هشتگ منتشر شده که توئیتر با پارامترهای مختلفی نشان می‌دهد که 25 درصد کاربرانی که با این هشتگ توئیت کرده‌اند، از داخل عربستان سعودی توئیت‌های خود را منتشر کرده‌اند.

پس از عربستان، 21 درصد توئیت‌ها از داخل ایران، 7 درصد از داخل انگلیس، 5 درصد از داخل فرانسه، 4 درصد از داخل آلمان و . . . ذیل هشتگ تظاهرات سراسری منتشر شده است.

جالب اینجاست که 43 درصد توئیت‌های منتشره، به‌زبان عربی بوده‌اند و بقیه به‌زبان‌های انگلیسی و فارسی، این یعنی کاربرانی عرب‌زبان به‌زبان عربی و با هشتگ تظاهرات سراسری توئیت کرده‌اند تا آمار توئیت‌های منتشره ذیل این هشتگ افزایش یافته و جزو هشتگ‌های ترند محسوب شود.

برای اینکه بدانیم چه‌تعداد توئیت دقیقاً با هشتگ #تظاهرات_سراسری در یک روز گذشته و از داخل خاک عربستان سعودی و از کدام شهرهای این کشور منتشر شده‌، کشور عربستان سعودی را از لیست گزینه‌ها انتخاب می‌کنیم.

با انتخاب این گزینه، توئیتر اعلام می‌کند که 31 هزار و 500 توئیت از داخل خاک عربستان سعودی با هشتگ #تظاهرات_سراسری منتشر شده که این توئیت‌ها از شهرها و استان‌هایی همچون ریاض، مکه، مدینه، حائل، تبوک و جیزان منتشر شده‌اند.

جالب اینجاست که 10 درصد از این توئیت‌ها حتی به‌زبان فارسی منتشر شده‌اند و 89 درصد به‌زبان عربی و 1 درصد هم به‌زبان انگلیسی.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 12 دی 1396 ، کدخبر: 1617869 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین