پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۸۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
وزارت دادگستری درهفته ای که سپری شد برنامه های متعددی چون دیدار اعضای حقوقی قضایی مجلس با وزیر، دیدار قائم مقام اتحادیه جهانی سردفتران با معاون وزیر، حضور در راهپیمایی 22 بهمن و امضای تفاهم نامه معاونت مالکیت فکری با کانون وکلای مرکز را پشت سر گذاشت.

شعارسال:وزارت دادگستری درهفته ای که سپری شد برنامه های متعددی چون دیدار اعضای حقوقی قضایی مجلس با وزیر، دیدار قائم مقام اتحادیه جهانی سردفتران با معاون وزیر، حضور در راهپیمایی 22 بهمن و امضای تفاهم نامه معاونت مالکیت فکری با کانون وکلای مرکز را پشت سر گذاشت.

در همین هفته در وزارت دادگستری شاهد حضور و سخنرانی وزیر در همایش دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر در جمع سفرای کشورهای خارجی در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه هم بودیم.

**اجلاس جهانی اندونزی، بهترین فرصت برای پیوستن کانون سردفتران ایران به اتحادیه جهانی

مهم ترین رخ داد خبری در وزارت دادگستری در آغاز هفته گذشته دیدار قائم مقام اتحادیه جهانی سردفتران با معاون امور بین الملل وزارت دادگستری بود. جان پل دکور، قائم مقام اتحادیه جهانی سردفتران به همراه محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران جمهوری اسلامی ایران با محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری دیدار و گفتگو کردند.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در این دیدار، با ابراز علاقه مندی کشورمان به گسترش روابط حقوقی و قضایی با فرانسه بخصوص در حوزه کانون های سردفتران، ادبیات حقوقی مشترک دو کشور را زمینه ساز تفاهم مطلوب تر در حوزه مباحث حقوقی برشمرد.

این مقام در وزارت دادگستری با بیان اینکه نخستین معاهده حقوقی کشورمان در اتحادیه اروپا، با فرانسه منعقد شده است، یکی از مهمترین مسائل موجود را موضوع پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران عنوان و ابراز امیدواری کرد بهترین راهکار و فرصت برای پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران در سال 2019، اجلاس جهانی اندونزی است.

جان پل دکور قائم مقام اتحادیه جهانی سردفتران در این دیدار، با دوستانه توصیف کردن روابط اتحادیه جهانی سردفتران با کانون سردفتران جمهوری اسلامی ایران، گفته بود که هر وقت به ایران سفر می کند شاهد پیشرفت و گسترش فعالیت ها در این کشور است که این موضوع اهمیت فراوانی دارد.

قائم مقام اتحادیه جهانی سردفتران با اشاره به بازدید خود از برخی دفاتر اسناد رسمی کشورمان اعلام کرد که در این بازدیدها شاهد بکارگیری تکنولوژی های روز در دفاتر اسناد رسمی ایران و همچنین وجود سازماندهی قوی و کارآمد در آنها بود؛همگرایی و اشتراک میان نظام های حقوقی دو کشور ایران و فرانسه موضوعی مهم و قابل توجهی از دید پل دکور بود که باید به حفظ و تقویت این روابط و همگرایی اهتمام ویژه ای وجود داشته باشد.

محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران هم در این دیدار از راه اندازی کانون سردفتران در 27 استان کشور، تشکیل شورای عالی سردفتران و تمرکززدایی از تصمیم گیری در تهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تدبیر وزیر و معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری، موانع و مشکلات حقوقی پیوستن ایران به اتحادیه جهانی کانون سردفتران در اجلاس جهانی اندونزی رفع شود.

**جوانان بدون لکنت حرفهایشان را بزنند

براساس گزارش ایرنا، یکشنبه 22 بهمن سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری همراه با همه مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن حاضر شد که در حاشیه آن در گفت وگو با ایرنا، مهمترین عامل موفقیت و خارج شدن از گردنه های سخت و مشکلات، در کنار هم و کمک یکدیگر بودن و حفظ وحدت دانست و در درجه نخست از مقامات و مسئولان خواست تا اختلاف نظرها را کنار بگذارند و وحدت داشته باشند.

درعین حال، وزیر دادگستری با انتقاد نسبت به کوتاهی در انتقال برخی فرهنگ ها به جوانان، تصریح کرده بود که نسل جوان ما به شدت در معرض تبلیغاتی قرار دارد که بر آنان تحمیل می شود؛ برای نمونه به آنان گفته می شود قبل از انقلاب این کشور، بهشت بود و هر چه مشکلات و گرفتاری است به بعد از انقلاب بر می گردد؛ جوانان در حالی در مقابل این هجمه های فرهنگی قرار دارند که با آنان ارتباط درستی برقرار نکردیم و با برگزاری جلساتی، صحبت های آنان را به صورت کامل و برنامه ریزی شده نشنیدیم.

او خواستار برگزاری نشست هایی با حضور جوانان و مسئولان شد تا این نسل چهارم و پنجم انقلاب بتوانند حرف های خود را با مسئولان بگویند و تلقی هایی که از قبل و الان دارند، بدون لکنت مطرح کنند و اگر تقصیر از مسئولان بود، آن را بپذیرند

** فعالیت 2 هزار سمن در حوزه حقوق کودک

دوشنبه، سومین روز هفته گذشته ، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری در همایش دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر در جمع سفرای کشورهای خارجی با موضوع حقوق کودکان (وزیر دادگستری رئیس مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک است) سخنرانی و اعلام کرد که مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک بر اساس آئین نامه مصوب دولت جمع ارزشمندی را در شورای هماهنگی خود به همراه دارد، نمایندگانی از سوی قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی، نماینده حوزه علمیه قم، نماینده جامعه وکلا، سه عضو از سمن های فعال در حوزه حقوق کودک از طریق فرایند انتخاباتی و 16 وزارتخانه، نهاد، و سازمان دولتی مجموعه ای را تشکیل داده است که می تواند نقش نظارتی و هماهنگی مناسبی را در سطح کشور در جهت بررسی وضعیت حقوق کودک انجام دهد.

به گفته وی، این مرجع با انتخاب رویکرد شناسایی ظرفیتهای موجود قانونی ساختاری و مردمی و تکیه بر ایجاد هماهنگی در برنامه ریزی ها، بدون تحمیل هزینه های تشکیلاتی توانسته یاران دلسوزی در سطح کشور شناسایی کند و امروز حدود 2000 سمن ، موسسه خیریه و نهاد غیر دولتی فعال در حوزه کودک و ده ها نهاد دولتی ملی و استانی تلاش های ارزشمندی را در این بخش انجام می دهند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه مرجع ملی، با حضور مؤثر در نهادهای بین المللی نظیر کمیته حقوق کودک سازمان ملل، گزارش های دوره ای از پیشرفت فعالیتی را ارائه می دهد، گفته است که انجام فعالیت های مثبت به هیچ وجه ما را از توجه به کمبودها، چالش ها و مصائب کودکان سرزمین مان غافل نکرده است و بحث هویت، و کودکان بدون شناسنامه، ازدواج های اجباری و زود هنگام کودکان کار و خیابان، کودکان بدسرپرست، کودکان معارض با قانون، کودکان مهاجر و غیره همیشه در اولویت های برنامه ریزی و حمایتی وجود داشته است.

به گزارش ایرنا، در همان روز دوشنبه سرپرست معاونت مالکیت فکری وزارت دادگستری تفاهم نامه ای با کانون وکلای دادگستری مرکز در راستای تجاری سازی و توسعه اقتصاد کشور امضا و در این تفاهم نامه به مردمی سازی مالکیت فکری تاکید کرده است.

آوایی وزیر دادگستری روز سه شنبه در دیدار دو تن از کمیسیون های حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی، درباره مسائل حقوقی قضایی و همچنین مسائل استانی این نمایندگان با آنان گفت وگو و بر تصویب هر چه زودتر لایحه حمایت ازکودکان و نوجوانان تاکید کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار 27 بهمن 96، کدخبر: 82833747 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
هرچه ارتباط سازمان هامون با نهاد های خارجی مرتبط زیاد تر بشه من فکر میکنم که زمینه های فساد کمتر میشه
ا.ف75
امید اسدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
0
0
با سلام از مشکلات اداره ثبت اختراعات از سال 1392 تا 1399 :
اینجانب نیز در این روند مشکل داوری اختراعات را دارم یعنی زمانی که طرح اینجانب نو و جدید و دارای گام ابتکاری است ولی مراجع دانشگاهی و داوران پس از گرفتن هزینه های بالا طرح را تایید نمی کنند و در پاسخ می گویند دوست داریم طرح شما را رد کنیم برو پیش هرکسی که دوست داری بگو این مرجع را قبول ندارم اداره نیز می گوید ما طبق قانون مجبور هستیم طرح شما را رد کنیم . برخی از مراجع نیز می گویند داور متخصص ندارند !
در این خصوص از متقاضیان به کارشناس اداره اختراعات متن زیر را ارسال کرده ام:
كارشناس محترم با سلام ، اينجانب به شخصه اعتقادي به روند ماركسيستي و وارداتي اداره اختراعات كه با قانون اساسي كشور در تضاد مي باشد ندارم . بر فرض مثال متقاضي پرونده خود را به حداقل 50 مرجع ارسال كند و پرونده 3 ماه در هر مرجع توقف كند تا يكي از اين مراجع داور متخصص داشته باشند و طرح را درست مورد داوري قرار دهند ، اين يعني اتلاف وقت چيزي حدود 8 سال و پرداخت هزينه چيزي حدود 30 مليون تومان . در حال حاضر 11 مرجع در پرونده هاي قبلي اعلام كرده اند داور متخصص ندارند! . اولا بعد از 8 سال پرونده به چه درد متقاضي مي خورد ؟ ، دوم اينكه اگر اينجانب بخواهم 20 اظهارنامه با اين روند ثبت كنم يه چيزي حدود 600 مليون بايد هزينه كنم ( بنظر شما امكان ثبت اختراع به صورت غير مستقيم از اينجانب سلب نشده است ؟ ) ، ايا بعد از اينكه سند را دريافت كردم همين دولت اين هزينه را مي تواند طي فرآيندي به اينجانب برگرداند ( به قول دوستمون خود سند اختراع 5 كيلو روغن نباتي ارزش داره ؟ ) ، يا قرار است متقاضي در جامعه رها شود ؟ . در اداره شما مردم دو دسته هستند برخي با سرمايه هاي خود اختراع ثبت مي كنند برخي با دارايي هاي خود. اشخاصي كه با دارايي خود اختراع ثبت مي كنند مثل اعضا هيات علمي ، اشخاصي كه به بدنه آزمايشگاه و پژوهشگاه ها متصل هستند ، اين افراد هر هزينه اي بابت اختراع انجام مي دهند دولت طي فرآيندي اين هزينه را به آن ها برگشت ميدهد يا از طريق گرنت دانشگاهي يا از طريق پژوهش توليد . يعني اين وسط فقط پول جابجا مي شود و كسي ضرر نمي كند. دسته دوم كساني هستند كه با سرمايه هاي خود اختراع انجام ميدهند مثل افراد كه مدارك عاليه دانشگاهي دارند مشغول كار هستند اما به بدنه دولت وصل نيستند ، اين افراد تحت هر شرايطي اگر نتوانند اظهارنامه خود را به ثبت برسانند آن ها هم سرمايه خود را از دست داده اند و هم دارايي خود را كه همان اختراع مي باشد . چون اين افراد مجبور هستند نسبت به افراد اول يك مرحله بيشتر براي فرايند ثبت انرژي صرف كنند ، اين روند به صورتي طراحي شده كه به مرور زمان قشر متوسط جامعه منحل خواهد شد . و جامعه دو قطبي مي شود يعني دو قشر بالا و پايين كه در اين صورت كاپيتاليسم رخ مي دهد و ...
https://www.farsnews.ir/news/13990415000143/
_______________
https://www.tabnak.ir/fa/news/992264/
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین